مهمترین رویدادهای استان تهران در سیزدهم مرداد


مهمترین رویدادهای استان تهران در سیزدهم مرداد

تهران-ایرنا- استان تهران روز گذشته-سیزدهم مرداد- شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود که بهره‌برداری از 15 پروژه توزیع شرکت برق منطقه‌ای و شناسایی 662 بیمار جدید کرونایی از مهمترین آنها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای پایتخت روز گذشته در شرایط قابل قبول قرار داشت که ساعت ۱۹ با افزایش میانگین غلظت آلاینده‌های ازن با شاخص ۱۰۹ برای گروه‌های حساس، بیماران قلبی یا ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار ناسالم شد.

بهره‌برداری از ۱۵ پروژه فوق‌توزیع شرکت برق منطقه‌ای تهران

۱۵ پروژه فوق‌توزیع شرکت برق منطقه‌ای تهران روز گذشته در قالب چهاردهمین هفته پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران» با حضور وزیر نیرو، استاندار تهران و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای پایتخت از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها با هزینه‌ای بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال و با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق‌توزیع در استان‌ تهران برای گذر از پیک بار ۹۹ و پیشگیری از بروز حوادث ناخواسته در شبکه اجرا شده‌است.

پست ۶۳ کیلوولت کارون، تقویت و توسعه پست‌های شمس‌آباد ۲، پاکدشت، فاطمیه، مشیریه، ظفر و نصب فیدرهای ۲۰ کیلوولت ترانس سوم شهریار، خطوط ۶۳ کیلوولت ارتباطی طرشت، شریف‌آباد، شیخ بهایی، ورامین، دوشان تپه-شهدا و دوشان تپه -پیروزی و پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی در هشت شبکه، نصب و بهره‌برداری خازن‌های ۲۰ کیلوولت در ۳۰ پست فوق توزیع، طرح‌های قابل افتتاح این هفته از پویش به شمار می‌رود.

استفاده حداکثری از توان تولید ملی و تجهیزات ساخت داخل کشور به میزان بیش از ۹۷ درصد از ویژگی‌های این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

افتتاح ۲ طرح برق‌رسانی در ورامین

همچنین در قالب پروژه‌های پویش هر هفته «الف، ب ایران»، ۲ طرح برق‌رسانی در ورامین با ۴۰۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل احداث خطوط ۶۳ کیلوولت چهار مداره و نصب ابرترانس ۳۰ مگاولت آمپر است که خطوط ۶۳ کیلوولت چهار مداره جدید شهرستان به طول ۵.۸ کیلومتر با ۳۶۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پس از ۱۳ سال اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ابرترانس ٣٠ مگاولت امپر پست فوق توزیع فاطمیه نیز با ٣٧ میلیارد ریال هزینه اجرا شده و با بهره‌برداری از آن علاوه بر افزایش ۱۵درصدی ظرفیت برق شهرستان، زمینه پایداری شبکه و اصلاح ولتاژ مصرف‌کنندگان نیروی برق فراهم می‌شود.

شناسایی ۶۶۲ بیمار جدید کرونایی

اخبار مربوط به بیماری کرونا نیز همچون روزهای گذشته در صدر خبرهای استان تهران بود، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند، از این تعداد ۱۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

در مجموع تعداد کسانی که در بخش سرپایی در بهداشت و درمان مراجعه کردند نسبت به ۲۴ ساعت ماقبل ۶.۲ درصد کاهش یافته‌است، و در ترخیص بیماران کرونایی ۲.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

اختصاص ۸۰درصد از ظرفیت بیمارستان‌های پاکدشت به بیماران کرونایی‌

فرماندار شهرستان پاکدشت اعلام کرد: شهرستان پاکدشت از ۱۶۰ تخت بیمارستانی در دو بیمارستان زعیم و شهدای پاکدشت برخوردار است که روند افزایشی میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا باعث شده تا ۸۰ درصد از ظرفیت این دو بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

به گفته مسوولان بیمارستان شهدای پاکدشت، میزان ورودی بیماران مبتلا به کرونا نسبت به ماه گذشته از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شده‌است.

کشف ۴۵ فقره سرقت موبایل

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت. فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری موبایل‌قاپ حرفه‌ای در شهرستان شهریار خبرداد، متهم در تحقیقات پلیس به ۴۵ فقره موبایل‌قاپی در سطح شهرستان اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

دستگیری سارق دینام کولرهای اماکن تجاری

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق دینام کولرهای اماکن تجاری خبرداد. متهم در بازجویی‌ها به ۴۰ فقره سرقت دینام کولر و فروش آنها به رهگذران اعتراف کرد که با تکمیل پرونده متهم به دادسرا منتقل و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

پلمب کارگاه تولید روغن موتور تقلبی در شهریار

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران از شناسایی و پلمب کارگاه غیرمجاز تولید روغن موتور تقلبی در شاهدشهر شهریار و دستگیری اعضای باند این کارگاه خبرداد. در بازرسی از کارگاه، ابزار و ادوات تهیه و بسته‌بندی، ۲۰هزار لیتر روغن موتور تقلبی آماده عرضه به بازار با برچسب شرکت‌های معتبر و ۲ تانکر بزرگ ۱۰ هزار لیتری روغن موتور به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

در این رابطه ۲ متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و کالای مکشوفه آماده عرضه در بازار تحویل سازمان اموال تملیکی شد، سرباند دستگیر شده که ۶ فقره سابقه کیفری با موضوع جعل برند و تهیه و توزیع روغن موتور تقلبی داشته در بازجویی‌های پلیس اعتراف کرد که با تهیه روغن‌های بی‌کیفیت و فله‌ای، آنها را در گالن‌های چهار لیتری و ۲۰ لیتری بسته‌بندی و با برچسب شرکت‌های معتبر در بازار عرضه می‌کرده است.

پلمب ۹ صرافی متخلف در پایتخت

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت اعلام کرد: در جریان بازدید از ۳۵ صرافی برای ساماندهی و پیشگیری از جرایم و تخلف‌های مربوط به این صنف، ۱۵ واحد صنفی تذکر کتبی گرفتند و ۹ صرافی به دلیل خرید و فروش غیرمجاز ارز و اخلال در نظام اقتصادی پلمب شدند.

کشف ۲۰هزار عدد ماسک غیر بهداشتی در شمال پایتخت

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از کشف ۲۰ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در شمال پایتخت که به صورت غیربهداشتی تولید و در محیطی غیرایزوله نگهداری می‌شدند، خبرداد؛ در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

گروگانگیری نانوا و شاگردش برای فرار از دست پلیس

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق جوان مسلحی خبر داد که برای فرار از دست مأموران پس از ورود به یک نانوایی اقدام به گروگانگیری کرده بود، در جریان بازرسی از کوله‌پشتی متهم دو دستگاه تلفن همراه غیر از موبایل خودش، چهار پنل ضبط و یک جفت باند داخل میز کشف و ضبط شد. متهم به کلانتری ۱۲۲ دربند منتقل و در بازجویی به سرقت از چهار دستگاه خودرو اعتراف می‌کند.

کشف یک فقره سرقت میلیاردی توسط پسر خانواده از گاوصندوق و بازگشت اموال مسروقه به مالباخته، دستگیری سارق منزل و کشف ۲ فقره سرقت به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان که اموال مسروقه را به صورت دستفروشی به رهگذران می‌فروخته، دستگیری و انهدام باند دو نفره سارقان منزل که تحت پوشش کارگاه قالیشویی اقدام به سرقت از منازل شهروندان می‌کردند و کشف ۲۲۸ هزار و ۴۲۰ بطری دوغ فاسد و تاریخ گذشته به ارزش ۴ میلیارد و چهل و هشت میلیون ریال در یک شرکت صنایع غذایی توسط ماموران انتظامی شرق استان تهران در شهرستان فیروزکوه از دیگر خبرهای حوزه انتظامی استان تهران در روز گذشته بودند.

اجرای طرح برخورد با تخلفات کامیون‌ها در پایتخت

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با کامیون‌های متخلف در راستای نظم‌بخشی ترافیکی و برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی در پایتخت خبر داد، در صورتی که این کامیون‌ها وارد محدوده‌های مشخص شده شهری شوند، علاوه بر اعمال قانون توقیف نیز می‌شوند.

داشتن سرعت غیرمجاز، رعایت نکردن مقررات حمل بار، اضافه بار، تردد غیرمجاز در ساعات ممنوعه و معابر ممنوع، نقص فنی و نداشتن معاینه فنی، استفاده نکردن از حفاظ و پوشش در حین حمل بار، نداشتن پلاک سوم و ناخوانابودن ارقام پلاک‌های کامیون‌ها و همراه نداشتن مدارک کامل از جمله تخلفاتی است که در اجرای این طرح با آن برخورد خواهد شد.

اخطار پلمب به ۹ مجموعه ورزشی تهران

رئیس گروه نظارت بر فعالیت باشگاه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد که ۹ مجموعه ورزشی فعال به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، اخطار پلمب گرفتند.

مجموعه‌های ورزشی در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی و بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی اخطار می‌گیرند و در صورت تداوم این بی‌توجهی‌ها با دستور پلیس اماکن از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

با شیوع موج دوم کرونا بسیاری از رشته‌های ورزشی پربرخورد، استخرهای سرپوشیده، بدنسازی و رزمی برای سومین هفته متوالی تعطیل است و در مورد تداوم این تعطیلی‌ها ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌کند.

تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان تهران

بیست و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران برگزار شد، در این جلسه بر لزوم بررسی طرح‌ها در مدت معین از سوی بانک‌ها و تسریع در روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان در جهت کمک به اجرای طرح و ارتقای وضعیت استان تاکید شد.

انتخاب و معرفی شهرداران جدید

«رضا ریاحی» با مصوبه شورای اسلامی و حکم استاندار تهران روز گذشته طی آیینی با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، فرماندار شمیرانات و امام جمعه بخش رودبار قصران به عنوان شهردار جدید اوشان، فشم و میگون معرفی شد.

همچنین «محسن تاجیک» با برگزاری جلسه شورای اسلامی پاکدشت، با ۹ رای اعضا به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

تکمیل پرونده ثبت کوه «تخته رستم» شهریار در فهرست آثار ملی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شهریار اعلام کرد که پرونده اثر طبیعی محوطه تاریخی و طبیعی کوه «تخته رستم» در این شهرستان تکمیل و برای ثبت در فهرست آثار تاریخی ملی به معاون میراث فرهنگی استان تهران ارسال شد، بکربودن طبیعت، تنوع سنگ‌های آتشفشانی و قرارداشتن در محدوده آثار تاریخی چند هزار ساله از ویژگی‌های این کوه است.

همچنین پرونده سه تابلو قهوه‌خانه‌ای مرحوم استاد «احمد خلیلی» که ۳۰ سال پیش با رویکرد مذهبی توسط این هنرمند به تصویر کشیده شده، تکمیل و ثبت شد.

۲ طرح گردشگری شامل سفره‌خانه سنتی و نیز مجتمع تفریحی، گردشگری و پذیرایی نیز در شهرستان شهریار به بهره‌برداری رسید، این طرح‌ها با تخصیص سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی ایجاد شد.

بهره‌برداری از چهار طرح محیطی در منطقه ۱۶ پایتخت

چهار پروژه بهسازی محیطی منطقه ۱۶ تهران شامل فضای پیرامونی زیرگذر ضربعلی‌زاده با مساحت عرصه ۹هزار ۵۰۰ متر مربع با کاربری فضای سبز و ورزشی، فضای باز محله جوادیه با مساحت عرصه ۲۸۶ متر مربع با کاربری فضای سبز و تفریحی، فلکه اول خزانه با مساحت عرصه ۳هزار ۸۵۰ متر مربع و فلکه دوم خزانه با مساحت عرصه ۳ هزار ۹۵۰ متر مربع با کاربری فضای سبز با حضور عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شهردار منطقه به بهره‌برداری رسید.

آغاز فعالیت‌های ورزشی باشگاه مجازی منطقه۱۱

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ تهران از آغاز فعالیت‌های ورزشی و سلامت‌محور در باشگاه‌های مجازی و برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان در رشته‌های ورزشی تکواندو، ژیمناستیک، بهکاپ، والیبال، طناب‌زنی، دارت، کاراته، تنیس روی میز، بدمینتون، شطرنج و بسکتبال از طریق شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

مشارکت همگانی شهروندان در پویش ماندن در خانه، افزایش شور و نشاط در شرایط شیوع کرونا، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی شهروندان از مهم‌ترین اهداف این طرح است و علاقه‌مندان برای استفاده از این دوره‌های آموزشی می‌توانند به نشانی @varzash-shahrdari۱۱ در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

تایید صلاحیت ۹ نامزد انتخاباتی هیات وزنه‌برداری تهران

سرپرست هیات وزنه برداری استان تهران اعلام کرد: فدراسیون از مجموع ۱۶ نفر که برای ریاست این هیات ثبت‌نام کرده بودند، صلاحیت ۹ نامزد را تایید کرد، مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان تهران ۲۶مردادماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.

نجات جوان ۲۹ ساله پس از ۱۰ ساعت عملیات جست‌ و جو

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از نجات جوان ۲۹ساله که از ارتفاعات دارآباد «منطقه خشکه چال» تهران سقوط کرده بود خبر داد؛ بعد از ۱۰ ساعت تلاش و با کمک تیم‌های عملیاتی پیشرو و پشتیبان هلال احمر شهرستان شمیرانات، مصدوم نجات یافت و پس از انجام اقدامات اولیه پزشکی و تثبیت فیزیکی، طی عملیاتی با مشارکت امدادگران و نجاتگران کادر و داوطلب این جمعیت و طی مسیری صعب العبور، به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل اورژانس تهران شد.

شیعه شدن یک جوان در ورامین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین گفت: یک جوان از اتباع خارجی ساکن ورامین پس از جلسات هم‌کلامی و بیان حقائق و فضائل حضرت علی(ع)، همزمان با دهه امامت به مذهب شیعه گرایش پیدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه