استاد دانشگاه یزد از چهره‌های سرآمد علمی ایران معرفی شد


استاد دانشگاه یزد از چهره‌های سرآمد علمی ایران معرفی شد

یزد - ایرنا -محمد مظلوم عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه یزد از سوی فدراسیون سرآمدان ایران وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از این افراد در سال 99 انتخاب شده است.

به گزارش یکشنبه شب روابط عمومی دانشگاه یزد، این فدراسیون ۱۰۰ نفر از سرآمدان علمی کشور را در سال ۱۳۹۹ از بین محققان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور انتخاب کرد و یکی از معیارهای مهم در انتخاب افراد ارزیابی مقالات محققان در نشریه های معتبر علمی بین‌المللی است.

فهرست این نشریات در وب سایت سرآمدان علمی موجود است و محققانی که در این نشریات و با وابستگی به یکی از مراکز علمی داخلی مقاله‌ای به چاپ رسانیده باشند، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسته حمایتی متنوعی را برای حمایت از سرآمدان علمی، پیش بینی کرده است.

گرنت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حمایت از شرکت در کنگره‌های معتبر بین‌المللی و حمایت از جذب محقق پسا دکتری از جمله حمایت‌های برنامه‌ریزی شده برای توسعه تحقیق و پژوهش توسط چهره‌های علمی و نخبگان کشور است.
هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه ملی سرآمدان علمی، حمایت از محققان و پژوهشگرانی است که در حال حاضر از دستاوردهای پژوهشی معتبری برخوردار هستند و در چارچوب این برنامه سعی شده است تا فرآیند هر ساله انتخاب باعث ایجاد یک فضای رقابت علمی و پژوهشی شود.

دانشگاه یزد اولین دانشگاه جامع کشور است که در سال ۱۳۶۶ در این شهر تأسیس شد، مجتمع دانشگاهی آن در حال حاضر دارای ۱۴ دانشکده ‌است که ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی به کار آموزش و تدریس بیش از ۱۲ هزار دانشجو فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز