به گزارش فارس، سید جواد هادی‌اصل تصویری دیگر و زیبایی از پلنگ ایرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد را ثبت کرد.

مستند ساز جوان هم استانی در این باره می‌گوید: طی چهار سال گذشته در مناطق مختلف استان با هزینه شخصی به دنبال پلنگ رفته‌ام و با وجود کمبود تجهیزات ثبت‌های خوبی داشته‌ام.

وی عنوان کرد: علاوه بر ثبت تصویر پلنگ گزارشات مختلف مردمی در اکثر مناطق استان و وجود علائم و نشانه‌ها ما را بر این باور داشته که استانمان میزبان اصلی پلنگ ایرانی باشد.

این مستندساز عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به دارا بودن ویژگی‌های جغرافیایی منحصر به فرد از دیرباز میزبان حضور گونه‌های جانوری متنوعی از جمله پلنگ بوده است.

ثبت تصویری زیبا از پلنگ ایرانی

هادی‌اصل عنوان کرد: برخی از کارشناسان و فعالین محیط زیست بر این باورند که این استان مهد پلنگ ایرانی باشد و تعداد بی‌نظیری از جمعیت این گونه ارزشمند را در خود جای داده باشد.

هادی اصل افزود: گل سرسبد طبیعت استان ما پارک ملی دناست که با حمایت اداره کل محیط زیست استان و همراهی اعضای گروه خود آقایان سید رضا فصیح فرد و امیر غلامیان و ایمان هاشم‌پور تا‌کنون موفق به ثبت حدود 20 قلاده پلنگ در این مناطق شده‌ایم
که قطعا تعداد بیشتری در دنا وجود دارد که نیازمند حمایت مادی و معنوی لازم از طرف مسئولین هستیم تا آمار دقیقی از این گونه ارزشمند به دست بیاوریم