فرماندار اردکان: مراکز فنی و حرفه‌ای پایگاه اصلی مهارت‌ آموزی است


فرماندار اردکان: مراکز فنی و حرفه‌ای پایگاه اصلی مهارت‌ آموزی است

یزد - ایرنا - فرماندار اردکان از آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان پایگاه اصلی مهارت‌های شغلی یاد کرد و گفت: این مراکز، به ایجاد اشتغال و مهارت آموزی در افراد علاقه‌مند با هر میزان تحصیلات و در هر رده سنی در جامعه کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، بهروز شهابی زاد روز دوشنبه به ‌مناسبت ششم مرداد( روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای) در بازدید از دانشکده فنی شهید بهشتی و مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) شهرستان افزود : ‌حتی در صنایع موجود در صورتی که مهارت‌های شاغلان به روزآوری و افزایش نیابد؛ موجب خسارت می‌شود.
‌وی با بیان اینکه افزایش سطح مهارت افراد باعث افزایش راندمان تولید و سودآوری بیشتر برای صنعت می‌شود، اظهار کرد: این، موضوع باید مورد توجه صنایع مستقر در اردکان قرار گیرد.
‌شهابی زاد تصریح کرد:‌ انتظار می‌رود، سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای هر شهرستان، آموزش مهارت‌های جدید را در دستور کار قرار دهد.

مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و تابستان امسال بیش از ۱۰۰ کارآموز در ۹ رشته مشغول یادگیری مهارت شغلی در آن هستند و همچنین دانشکده فنی شهید بهشتی نیز در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و هم اکنون دارای ۹ رشته کاردانی و هشت رشته کارشناسی با یک هزار دانشجوی پسر است .

همچنین امام‌جمعه اردکان در پیامی به مناسب روز ترویج آموزش فنی و حرفه ای گفت :‌ آموزش، نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد و باید در اولویت اول باشد.

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر افزود: در کنار آموزش و درس خواندن باید آشنایی با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در میان جوانان و دانش آموزان به فرهنگ تبدیل شود تا تخصص‌های لازم را کسب کنند.

وی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای جذب نیرو به بازار کار می‌تواند نقش مهمی ایفا کند زیرا فعالیت‌های این مراکز با وجود کمبود امکانات و بودجه نشان‌دهنده درایت و برنامه‌ریزی مناسب است و با خلاقیت و نوآوری می‌توان کمبودها را جبران کرد.

امام جمعه اردکان افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای باید ارتباط بیشتری با حوزه صنعت و تولید داشته باشند صنایع نیز باید ارزش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را درک کنند و اگر به‌درستی به موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه شود ، می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در ارتقای بهره‌وری و رونق تولید داشته باشد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه