معاون فرمانداری اردکان : آموزش جوانان برای ازدواج بیشتر مورد توجه باشد


معاون فرمانداری اردکان : آموزش جوانان برای ازدواج بیشتر مورد توجه باشد

یزد - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان آموزش را محور اصلی برنامه های تسهیل ازدواج جوانان برشمرد و بر لزوم برنامه ریزی برای تشکیل خانواده پایدار ،سالم و ازدواجی آگاهانه و به هنگام تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رقیه کرمانیان روز یکشنبه در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان در سال جاری افزود: با توجه به گستردگی جوامع ، وجود تهاجم فرهنگی و تحت تاثیر قرارگرفتن جامعه و به تبع آن خانواده از این تحولات ،آموزش جوانان را در این مورد لازم و ضروری دانست.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی و فرهنگی و شکل گیری توقع زیاد در افراد که باعث بالارفتن سن ازدواج و شانه خالی کردن جوانان از این امر شده است بر لزوم برنامه ریزی کارشناسی و همکاری منسجم اداره های متولی امر ازدواج برای تسهیل و هموارسازی در این مورد تاکید کرد.

همچنین جمال موتاب رییس اداره ثبت احوال اردکان با ارائه گزارشی از آمار ازدواج و طلاق از سه ماهه اول سال ۹۹ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل بیان کرد: آمارها نشانگر کاهش ازدواج و طلاق در سال جاری است .

وی بدون اشاره به آمار در این مورد خاطرنشان کرد: کاهش آمار ازدواج مربوط به کل کشور است و مختص شهر یا استان خاصی نیست.

کارشناس اجتماعی هم در این نشست با اشاره به حضور نهادهای مختلف برای نقش آفرینی در حوزه ازدواج گفت: وجود انسان به هم مرتبط است ، اگر کارکرد یک جز از بدن مختل شود، کارکرد سایر قسمت ها نیز مختل خواهد شد، بنابراین مسائل جامعه به صورت کل و خانواده هم به صورت جزء که کوچکترین بخش جامعه است نیز مختل می شود، زیرا وابسته به کارکرد درست چهارگانه اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی است.

محمود چوب فروش زاده ادامه داد:‌ بنابراین رفع مشکلات جامعه و به تبع آن مشکلات خانواده و ازدواج نیازمند توجه و همکاری تمامی نهادهاست .

وی وضعیت حوزه عاطفی جامعه را بیمار و نیازمند درمان اساسی دانست و گفت: برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشیم باید عوامل ایجاد کننده طلاق را بشناسیم که به عوامل ثانویه و اجتماعی تقسیم می شود .

به گفته وی عوامل اولیه مربوط به ویژگی های شخصیتی است و عوامل ثانویه ما را به سمت کارایی و یا نبود کارایی سازمان های ذی ربط سوق می دهد .

وی برای ازدواج چهار بلوغ جسمانی ، عاطفی ،‌اجتماعی و اقتصادی ذکر کرد و یادآور شد: از فرد انتظار می رود در هر برهه ای به سطحی از بلوغ مورد نظر دست یابد، اما افرادی برای ازدواج توجهی به این عوامل نمی کنند ،وارد زندگی مشترک می شوند، و ممکن است این ازدواج نادرست منجر به طلاق شود.

وی از جمله ملاک هایی که باعث ازدواج موفق می شود را در مشاهده طرفین و در نظر هم قابل قبول آمدن ، هم کف بودن در زمینه های دینی ، فرهنگی ، عاطفی و شخصیتی و نیز برخورداری از سلامت روانی و شخصیتی ذکر کرد.

‌مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !