سبزی: کم کاری کردن مسئولان خیانت به کشور است


سبزی: کم کاری کردن مسئولان خیانت به کشور است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه کم‌کاری کردن مسئولان در خدمت به مردم و انقلاب، خیانت به کشور است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز پنجشنبه دوم مردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در مصلی امام علی علیه السلام برگزار شد، اظهار کرد: کم کاری مسئولان و بی توجهی به مطالبات جامعه، موجب نارضایتی مردم و سرگردانی آنها شده و بین مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه و حاکمیت شکاف ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر در بین مسئولان افرادی وجود دارند که انگیزه خدمت به مردم نداشته و دلسوز کشور نیستند باید جای خود را به دیگران بدهند تا افراد لایق، کاردان، متعهد و خادم واقعی ملت در مسند خدمتگزاری قرار گیرند. باید کشور توسط افرادی اداره شود که صداقت با مردم، داشته باشند. مردم فرق خادم و خائن را به خوبی درک می‌کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت به عوامل افول قدرت در حکومت‌ها و دولت‌ها اشاره کرد و گفت: رها کردن کارهای اصلی و با اهمیت و پرداختن به امور غیر مهم و فرعی از عوامل افول قدرت در حکومت هاست. بنابراین یک مدیر در حکومت اسلامی نباید اصول را کنار گذاشته و به فرعیات بدون اولویت اهتمام داشته باشد.

وی قرار گرفتن افراد فرومایه و ناتوان به جای مدیران شایسته، توانمند و پرتوان در مسند مدیریتی کشور را از دیگر عوامل افول قدرت در حکومت دانست و افزود: کارگزاران نظام باید کارهای خویش را اولویت بندی کنند و با تدوین برنامه زمان‌بندی و متناسب با اولویت ها پیگیر اجرایی شدن آن باشند.

حجت الاسلام سبزی تاکید کرد: مردم پشتوانه و حامی انقلاب هستند و باید مطالبات آنها با نیازسنجی و متناسب با اولویت‌ها برآورده شود. امروز در شهرستان ساوه ساماندهی نقاط حاشیه‌ای و جلوگیری از تبعات اجتماعی متاثر از سکونت‌های غیررسمی و حاشیه نشینی از مهمترین اولویت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه زمان شناسی و در نظر گرفتن شرایط کشور منجر به عبور از سختی‌ها و شرایط تحریمی خواهد شد، افزود: اعتبارات شهرستان هم باید براساس اولویت‌ها توزیع شود و بر هزینه کرد بودجه نیز باید نظارت کافی از سوی نمایندگان و سیستم نظارتی کشور صورت گیرد.

این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه خواستار ارتقای ساختار فرمانداری ویژه ساوه شد و افزود: مردم می‌پرسند اگر ساوه فرمانداری ویژه است پس چرا باید برای انجام کارهای اداری به مرکز استان مراجعه کنیم. مدیران استانی باید مطابق ساختار اداری فرمانداری ویژه ساوه اختیارات لازم را به مدیران ساوجی تفویض کنند.

در ادامه امام جمعه ساوه نیز با اشاره به اینکه انسان برای هدایت خویش باید مسیریابی کند تا سعادتمند شود، گفت: عبرت‌های دنیوی برای انسان روشن و مبرهن است و بازدارندگی ایجاد می‌کند و انسان باید با درس گرفتن از عبرت‌ها، در غفلت نماند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در ادامه وحدت و همدلی را موجب پیشرفت و توسعه جامعه دانست و با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی اظهار کرد: حکومت اسلامی امانتی در دست کارگزاران نظام است و امانتداری در این نظام، انجام صحیح وظایف و خدمت به مردم است و اگر غیر از این باشد جفا و ظلم در حق مردم و خیانت در امانت محسوب می شود.

امام جمعه ساوه بیان کرد: سرگردانی و عدم تکریم ارباب رجوع ها که سرمایه نظام و پشتوانه کشور هستند ناشایست بوده و حق مردم نیست. رضایتمندی شهروندان از مولفه‌های ارتقای امنیت ملی است. بی توجهی به مطالبات مردمی زمینه ساز اعتراض جامعه شده و موجب تضعیف نظام اسلامی است. باید قبل از اعتراض و نارضایتی مردم وسیله رضایت آنها را فراهم کرد.

وی انتقادپذیری مسئولان را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتقادات بدلیل غفلت مدیران انجام می‌شود و اینطور نباشد که در برابر انتقاد، انتقام گرفته شود و بجای برطرف کردن نقاط ضعف و کمبودها بدنبال اقدام تلافی جویانه برآمد.

امام جمعه ساوه در ادامه خواستار حضور بیشتر مسئولان در نماز جمعه به عنوان نماز حکومت و یک مانور فرهنگی و سیاسی هفتگی شد و افزود: نماز جمعه ابزاری برای توبیخ کردن منافقین و پاسخی به توطئه‌های دشمنان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری