292 امین واحد مسکونی مددجویان کرمانشاهی افتتاح شد


292 امین واحد مسکونی مددجویان کرمانشاهی افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- 292امین واحد مسکونی مددجویی که به همت سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) توسط بسیج سازندگی استان کرمانشاه ساخته شده روز دوشنبه با حضور دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه افتتاح و تحویل مددجویان شد.

ساخت این واحدها در راستای محرومیت‌زدایی به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند سپاه در مناطق محروم و آسیب‌پذیر است که هرساله تعداد زیادی از محرومان و مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی به همت سپاه صاحبخانه می‌شوند.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در این مراسم که به صورت نمادین در روستای «مارانگاز» شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از کیان انقلاب اسلامی با یک دست اسلحه و در کمک به مردم با دست دیگر بیل به دست است.

سردار سید «ضیاءالدین حزنی» افزود: تاکنون ۳۶ هزار و ۶۸۷ پروژه در استان کرمانشاه توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انجام شده که ۱۶ هزار ۴۸۹ پروژه مربوط به پروژه های عمرانی و ۲۰ هزار ۱۹۸ پروژه آن مربوط به پروژه های غیرعمرانی است.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه در کنار مردم است و در ارایه خدمات هیچ‌گاه دریغ نخواهد کرد و همین امر در کنار مردم بودن از رمزهای موفقیت سپاه در تمامی عرصه ها است.

سردار حزنی افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و اجرای طرح مواسات و کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰ میلیون سبد غذایی در سطح کشور بین نیازمندان و افراد بی بضاعت توزیع شد.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نام سپاه با امنیت و محرومیت زدایی عجین شده است و موفقیت های سپاه در تمامی عرصه ها بواسطه مردمی بودن این نهاد مقدس است.

سپاه در سال جهش تولید کمک حال مردم است

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های گذشته در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی اقدامات بسیار خوبی در انجام داده است.

سرهنگ کامران هزارخانی افزود: امسال هم به لطف خداوند و با حمایت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروژه‌های مختلفی را در استان تعریف و برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم تا در سال جهش تولید کمک حال مردم باشیم.

او طرح‌های آبخیزداری، ساخت جاده‌های روستایی، منازل افراد کم‌برخوردار و اشتغال زایی را از جمله طرح های اجرا شده توسط سپاه در استان کرمانشاه عنوان کرد.

سرهنگ هزارخانی، راه‌اندازی ۲۰ کارگاه تولیدی در روستاها به ارزش هر کارگاه ۱۵۰ میلیون تومان را از طرح‌های اشتغال‌زایی در سال جاری برشمرد.

وی افزود: همچنین در زمینه پرورش دام‌های سنگین و سبک قراردادهایی در قالب زنجیره ارزش با ۵۰۰ خانوار با تضمین خرید در دستور کار قرار دادیم.

او با بیان اینکه دستگیری از محرومان جامعه و محرومیت زدایی از اولویت های بسیج سازندگی است، ادامه داد: به همت سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و مشارکت کمیته امداد استان کرمانشاه ۲۹۲ واحد مسکونی مددجویی به ارزش ۱۴۶ میلیارد ریال تکمیل و واگذار شد.
مسوول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ۲۹۲ واحد مسکونی مددجویی استان کرمانشاه ۱۱۳ واحد آن در شهرستان سنقر و کلیایی، ۱۰۱ واحد در کرمانشاه، ۴۴ واحد در هرسین، ۲۴ واحد در صحنه و ۱۰ واحد آن در شهرستان کنگاور است.

سرهنگ هزارخانی گفت: در ۱۰ سال اخیر بسیج سازندگی استان کرمانشاه ۱۲ هزار و ۷۶۶ پروژه عمرانی از جمله ساخت مسجد، جاده، پروژه های آبرسانی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی به مرحله بهره برداری رسانده است.

باوجود تورم طرح های عمرانی کمیته امداد ادامه دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز در ادامه گفت: امروز شاهد افتتاح ۲۹۲ مین واحد احداثی مسکن مددجویان توسط سپاه هستیم.

«محسن رخصی»، افزود: این کار در قالب تفاهم نامه سه‌جانبه بین کمیته امداد امام (ره)، سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان و ستاد اجرایی امام(ره) صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه این چهارمین مرحله افتتاحیه این ۲۹۲ واحد است که به همت سپاه انجام شده، گفت: امروز واحدهای باقی‌مانده از این طرح سه‌جانبه در اختیار مردم قرار گرفت.

رخصی خاطرنشان کرد: از تلاش‌های بسیج سازندگی و سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان هم قدردانی می‌کنیم که با وجود تورم و مشکلات موجود اجازه ندادند کاری که آغاز شده بود ابتر بماند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد که از این تعداد ۸۰ هزار خانوار با جمعیت ۱۸۴ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی