چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟


چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

در این مقاله‌ی آموزشی زومیت، سه راهکار ارائه دادیم تا رنگ تب‌های کروم را به‌دلخواه تغییر دهید.

تب‌ها بخش مهمی از گوگل‌ کروم هستند و کنترل و مدیریت آن‌ها کارکردن با اینترنت را برایمان آسان‌تر می‌کند. ممکن است هرروز برای انجام کارهای اینترنتی از مرورگر کروم استفاده کنید. درادامه، برای تنوع‌بخشی به ظاهر یکنواخت این مرورگر، سه راهکار ارائه دادیم تا بتوانید به سلیقه‌ی خود رنگ تب‌های آن را تغییر دهید.

شخصی‌سازی تب‌ها در کروم به شناسایی بهتر و مرتب‌کردن‌ آن‌ها کمک می‌کند و راحت‌تر می‌توان تب فعال را تشخیص داد. برای تغییر رنگ تب سه ‌روش وجود دارد که دو روش اول با استفاده از تم‌های کروم و روش آخر از گروه‌های تب استفاده می‌کند.

۱. تغییر رنگ تب کروم با استفاده از تم‌ها

با استفاده از تم‌ها، می‌توانید ظاهر کروم را به‌دلخواه خود انتخاب کنید و رنگ نوار ابزار در قسمت بالای صفحه‌ را تغییر دهید. تغییر رنگ این بخش تب و قسمت جست‌وجو و بوک‌مارک‌ها (درصورت فعال‌بودن) را شامل می‌شود. علاوه‌بر‌این، تغییر تم‌ها روی شکل ظاهری تب جدید در کروم نیز تأثیر می‌گذارند.

زمانی‌که تب‌های زیادی باز باشند، به‌سختی می‌توان تب فعال را تشخیص داد؛ زیرا تفاوت چندانی بین رنگ‌های پیش‌فرض کروم وجود ندارد. در این زمینه، تم‌ها می‌توانند مفید باشند و اِعمال تم متفاوت به تشخیص بهتر تب فعال کمک می‌کند. برای تغییر تم کروم به مراحل زیر توجه کنید:

۱. پس از بازکردن کروم، روی آیکون سه‌نقطه‌ی موجود در قسمت بالا کلیک و از منو، Settings را انتخاب کنید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

۲. در Settings به بخش Appearance بروید و روی Themes کلیک کنید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

۳. در صفحه‌ی جدید، گوگل چند تم به شما پیشنهاد می‌دهد. با اسکرول‌کردن تم‌های متنوع دیگر ظاهر می‌شوند و می‌توانید از بین آن‌ها تم مدنظر خود را انتخاب کنید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

۴. در صفحه‌ی تم‌ها، روی Add to Chrome کلیک کنید. صبر کنید تا کروم تم انتخاب‌شده را نصب کند. پس از نصب و فعال‌سازی تم، رنگ تب‌های کروم تغییر می‌کند.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

برای تغییر تم، در بخش Settings کروم روی Themes کلیک کنید تا مرورگر، شما را به صفحه‌ی تم هدایت کند. در قسمت بالا، روی لینک Themes کلیک کنید تا تم‌های دیگر را به شما نشان دهد. سپس، روی تم دلخواه کلیک کنید و Add to Chrome را بزنید تا تم جدید جایگزین شود.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

اگر می‌خواهید تم را به حالت پیش‌فرض برگردانید، در قسمت تنظیمات روی Reset to default درکنار گزینه‌ی Themes کلیک کنید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

۲. تغییر رنگ تب با ایجاد تم شخصی کروم

اگر تم‌های موجود در فروشگاه کروم را نپسندیدید، می‌توانید خودتان برای ایجاد تم جدید ترکیب رنگ‌ها را انتخاب کنید. برای ایجاد تم شخصی در کروم، تب جدید باز کنید. برای این کار، می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + T (برای ویندوز) و Command + T (برای مک OS) استفاده کنید. مطمئن شوید که افزونه فعال در تب جدید ندارید. در گوشه‌ی سمت راست پایین صفحه، روی آیکون ویرایش (آیکون مدادشکل) کلیک کنید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

در صفحه‌ی بازشده، به قسمت «رنگ‌ و تم» بروید و ترکیب رنگ موجود در فهرست را انتخاب کنید. در آخر، برای ذخیره‌کردن تغییرات Done را کلیک کنید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

همچنین، می‌توانید رنگ‌ها را با پس‌زمینه هماهنگ کنید. برای این‌ کار، به بخش Background بروید و بدون تغییر رنگ تم، برای صفحه‌ی تب جدید عکس انتخاب کنید. برای انتخاب عکس پس‌زمینه، می‌توانید از عکس‌های موجود در رایانه نیز استفاده کنید.

۳. تغییر رنگ تب با ایجاد گروه‌های تب

افزودن Accent color می‌تواند راهکار دیگری برای متمایزکردن تب‌ها باشد. این گزینه در هر گروه از تب‌ها، خط رنگی زیر تب‌ها می‌اندازد. پس اگر تمایل دارید تب‌ها را با استفاده از رنگشان مرتب‌ کنید، این راهکار به‌کارتان می‌آید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

به‌تازگی، گوگل قابلیت‌ گروه‌های تب‌ را دراختیار کاربران قرار داده است و به آن‌ها کمک می‌کند براساس عواملی مانند اولویت و ماهیت و کاربرد تب‌ها را به‌صورت دستی گروه‌بندی کنند. می‌توانید برای تب‌های هرگروه یک رنگ اختصاص دهید؛ بنابراین، رنگ‌ گروه‌های مختلف متفاوت خواهد بود. برای ایجاد گروه تب، روی تب در قسمت نوار بالا راست‌کلیک‌ و گزینه‌ی «Add to new group» را انتخاب کنید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

روی نقطه‌ی طوسی‌رنگ ظاهرشده در سمت چپ تب بزنید تا برای گروه تب اسم بگذارید و به آن یک رنگ اختصاص دهید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

برای افزودن تب‌ها به گروه موجود، آن‌ها را به گروه‌ مدنظر بکشید یا روی آن‌ها راست‌کلیک و Add to existing group را انتخاب کنید. همچنین برای حذف تب از گروه، آن‌ها را از آن گروه بیرون بکشید یا راست‌کلیک و Remove from group را انتخاب کنید.

چگونه رنگ تب کروم را تغییر دهیم؟

با قابلیت تب‌ها، می‌توانید بهتر از کروم استفاده کنید؛ مثلا اگر مشکلی برای مرورگرتان ایجاد شد، پس از ری‌استارت کامپیوتر می‌توانید تب‌های قبلی را بازگردانید و ‌تب‌های باز را نیز قبل از بستن کروم ذخیره کنید.

زومیت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل