خراسان شمالی در بخش راه روستایی از میانگین کشوری عقب‌تر است


خراسان شمالی در بخش راه روستایی از میانگین کشوری عقب‌تر است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: شاخص بهره‌مندی روستاییان استان از راه آسفالته 43 درصد است در حالیکه این میزان در کشور 53 درصد است.

عبدالمجید نژادصفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا اظهار داشت: برای رسیدن به میانگین کشوری باید ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شود که اجرای آن سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: همچنین برای جبران عقب ماندگی‌ در این شاخص و شتاب بخشیدن به اجرای پروژه‌ها، نیاز است که اعتبارات به موقع اختصاص یابد.

نژادصفوی اظهار داشت: در سال مالی ۹۸، در طرح ملی ۲۸ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت شده که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: حدود ۲۳۰ میلیارد ریال، معادل ۴۱ درصد از اعتبارات مصوب اجرای راه‌های فرعی و روستایی استان در سال گذشته، تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: هم اکنون، پروژه های راه سازی در محورهای فرعی استان در قالب ۵۳ قرارداد، در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه ها، ۵۲۱ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نژادصفوی گفت: میزان اعتبارات مصوب این پروژه ها در سال ۹۸، حدود ۵۶۰ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال بود که ۴۱ درصد از آن، تخصیص یافته است.

بر اساس این گزارش طول بزرگراه‌های استان ۱۸۰ کیلومتر، راه‌های اصلی ۴۴۰ کیلومتر و راه‌های روستایی حدود چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی