اخبار کوتاه استان بوشهر


اخبار کوتاه استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان بوشهر روز سه‌شنبه اخباری در زمینه‌های مختلف از سراسر این استان تهیه و ارسال کرده‌اند که شماری از آنها در بسته زیر تقدیم مخاطبان شده‌است.

قاتل تبعه افغان در دشتستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که در شهرستان دشتستان با یک مرد ۴۲ ساله تبعه افغانستان درگیر و او را به قتل رسانده بود دستگیر شد.

سردار خلیل واعظی افزود: در پی اعلام مرگ مشکوک مردی ۴۲ساله تبعه افغانستان در بیمارستان شهید گنجی برازجان، ماموران انتظامی با حضور در بیمارستان و بررسی موضوع به قتل متوفی مشکوک و با هماهنگی مقام قضائی جسد وی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال یافت.

وی بیان کرد: با اعلام نظر پزشکی قانونی و مشخص شدن فوت بر اصابت جسم سخت به سر متوفی و محرز شدن وقوع قتل، تلاش برای شناسائی و دستگیری قاتل آغاز شد.

واعظی ادامه داد: با تحقیقات میدانی گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی، تجزیه و تحلیل سرنخ های موجود، یک نفر مظنون به قتل شناسائی شد.

وی گفت: پس از پیشرفت تحقیقات پلیسی و تنگ تر شدن عرصه بر متهم و بهره‌گیری از رویکرد جامعه محور پلیس، قاتل مجبور شد خود را به پلیس دشتستان تسلیم کند.

واعظی عنوان کرد: متهم در بازجوئی‌های پلیس اعتراف کرد که مقتول کارگر کارگاه بلوک زنی برادرش بوده و بر اثر اختلافات شخصی و درگیری وی را به قتل رسانده‌است.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۴ فقره سرقت درگناوه

فرمانده انتظامی گناوه گفت: سارق حرفه‌ای مغازه با چهار فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ حسین احمدی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در شهر گناوه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران با بررسی اظهارات مالباختگان و استفاده از سرنخ‌های به جامانده به فردی سابقه دار مظنون و با جمع‌آوری ادله کافی با هماهنگی مقام قضائی او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرکردند.

احمدی بیان کرد: متهم دستگیر شده در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۴ فقره سرقت مغازه به اتفاق دوستش در شهر گناوه اعتراف کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی بیان کرد: تلاش برای دستگیری همدست سارق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

توقیف محموله قاچاق در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یک دستگاه کامیون کشنده حامل نازل اتوماتیک بنزین و دیزل پمپ قاچاق در شهرستان دشتستان توقیف شد.

سردار خلیل واعظی اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "صلاحی" شهرستان دشتستان حین کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران در بازرسی از وسیله نقلیه توقیف شده ۲ هزار و ۵۱۴ دستگاه نازل اتوماتیک بنزین و دیزل پمپ فاقد مدارک گمرکی که در حال انتقال به دیگر نقاط کشور بود، کشف کردند.

واعظی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را هشت میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی گفت: در همین ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.

درمانگاه تخصصی در عالی‌شهر بوشهر ساخته می‌شود

فرماندار بوشهر گفت: درمانگاه تخصصی به همت بخش خصوصی در شهر جدید عالی‌شهر این شهرستان ایجاد می‌شود.

عباس جمشیدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بوشهر که به منظور بررسی و حل مسائل مربوط به درمانگاه تخصصی عالی‌شهر تشکیل شده بود، افزود: تکمیل زیرساخت‌های عالی‌شهر به زیرساخت بهداشت و درمان از اولویت‌های این شهرستان است.

وی بیان کرد: یکی از طرح‌های حوزه بهداشت و درمان در این شهر، ساخت درمانگاه تخصصی است که زمین آن به مساحت ۲ هزار مترمربع از سوی شرکت عمران عالی شهر به سرمایه‌گذار واگذار شده‌است و اکنون در مرحله تایید نقشه در نظام مهندسی است.

جمشیدی افزود: با گذراندن مراحل اداری، بزودی ساخت این درمانگاه تخصصی آغاز خواهد شد.

وی گفت: این درمانگاه در ۲ بخش و طبقه با زیربنای یکهزار و ۶۰۰ مترمربع احداث می‌شود و شامل هفت واحد درمانگاهی تخصصی است که به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد.

قاتل راننده تاکسی بین شهری خود را به پلیس تسلیم کرد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: عذاب وجدان باعث شد مسافری که به همراه ۲ نفر دیگر راننده تاکسی بین شهری شهرستان دیلم را به قتل رسانده بودند، خود ر به پلیس تسلیم کند.

سردار خلیل واعظی روز سه‎شنبه افزود: ۱۹ تیرماه سال جاری مفقودی فردی که راننده تاکسی بین شهری بود به پلیس شهرستان دیلم اعلام شد.

وی بیان کرد: یک روز بعد، خودرو این شخص در شهر هندیجان استان خوزستان در حالیکه آثار خون در آن بود، کشف شد.

واعظی ادامه داد: با تشکیل پرونده‌ای در پلیس آگاهی شهرستان دیلم و انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد سه نفر به عنوان مسافر در شهر گناوه خودرویی را به مقصد خوزستان اجاره می‌کنند.

وی گفت: در نزدیکی دیلم راننده خودرو با مرحوم مقتول که از دوستانش بوده تماس گرفته و از وی درخواست می‌کند بخاطر مشکلی که برایش پیش آمده این سه نفر مسافر را به مقصدشان در خوزستان برساند.

واعظی عنوان کرد: در نزدیکی شهر هندیجان مسافران با دیدن مقداری وجه نقد در خودرو به قصد سرقت با راننده درگیر و وی را به قتل می رسانند.

این مقام پلیس اضافه کرد: چهار روز پس از حادثه یکی از متهمان به علت عذاب وجدان خود را به پلیس هندیجان معرفی و با بیان شرح حادثه محل جسد مقتول را نیز در اطراف هندیجان به پلیس اطلاع می‌دهد.

وی ادامه داد: اینکه در عملیات مشترک پلیس آگاهی دیلم و گناوه نیز ۲نفر متهم دیگر این حادثه در شهر گناوه دستگیر شدند.

واعظی توصیه کرد: رانندگان وسایل نقلیه بین شهری مسافران را از طریق شرکت‌های مسافربری و ترمینال پذیرش کنند و از حمل و جابه جایی پول نقد خودداری و وجه نقد خود را در معرض دید مسافران قرار ندهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی