مصونیت 90 درصدی سالمندان و افراد آسیب پذیر در برابر کرونا با روش درمانی جدید


مصونیت 90 درصدی سالمندان و افراد آسیب پذیر در برابر کرونا با روش درمانی جدید

محققان انگلیسی به تازگی موفق به کشف روشی شدند که می‌تواند حداقل برای 6 ماه سالمندان و افراد آسیب پذیر را در برابر ویروس کرونا حفظ کند.

مصونیت 90 درصدی سالمندان و افراد آسیب پذیر در برابر کرونا با روش درمانی جدید

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک غول دارویی انگلیسی در حال انجام آزمایش‌های انسانی از طریق تزریق آنتی بادی است. این روش در صورت تایید می‌تواند تاثیر بسزایی در محافظت از سالمندان و افراد آسیب پذیر داشته باشد.

در این روش ظرف سه دقیقه آنتی بادی به بدن بیماران تزریق می‌شود. این شرکت قرار است ماه آینده روش مذکور را بر روی ۳۰ بیمار آزمایش کند و در صورتی که بی‌خطر بودن آن ثابت شود، در پاییز و زمستان درست زمانی که انتظار می‌رود شمار مبتلایان افزایش یابد، می‌تواند سریعا بر روی هزاران نفر آزمایش شود.

دانشمندان روش درمان از طریق آنتی بادی را بسیار شگفت انگیز دانستند، روشی که با استفاده مجدد از مواد طبیعی بدن در آزمایشگاه و تزریق آن‌ها به بیماران آسیب پذیر انجام می‌شود.

با استفاده از این روش افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای حداقل تا ۶ ماه در برابر بیماری کووید ۱۹ در امان خواهند بود. این روش درمانی را می‌توان برای افرادی که از قبل آلوده شده‌اند نیز استفاده کرد تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

مدیر این شرکت در توضیح اثربخشی این روش درمانی گفت: برخی از افراد سالمند وجود دارند که بدن آن‌ها نسبت به واکسن هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و آنتی بادی لازم را نمی‌سازد بنابراین این روش می‌تواند از ابتلا آن‌ها به بیماری جلوگیری کند. در حال حاضر ما به دنبال حصول اطمینان از بی‌خطری این روش هستیم که باید بسیار سریع انجام شود، گرچه تجربه ثابت کرده است آنتی‌بادی‌ها معمولا خطری در پی ندارند.

مصونیت 90 درصدی سالمندان و افراد آسیب پذیر در برابر کرونا با روش درمانی جدید

این روش از آنتی بادی‌های به اصطلاح مونوکلونال استفاده می‌کند که در آزمایشگاه ساخته شده و آنتی بادی‌های تقلیدی را که به طور طبیعی توسط بیماران بهبود یافته تولید شده‌اند، می‌سازد. در حال حاضر آنتی بادی‌های مونوکلونال برای درمان کزاز، ابولا و دیفتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

بهبودیافتگان کرونا تا شش ماه به کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند

به گفته محققان این روش در خنثی کردن کووید ۱۹ موثر است که از طریق تزریق و به صورت ترکیبی به بیماران داده می‌شود. این آنتی بادی‌ها با اتصال به پروتئین‌های سنبله، راه آن‌ها را مسدود و از ورودشان به بدن جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل