فناوران اردبیلی برای فعالیت نیازمند فضای بزرگتری هستند


فناوران اردبیلی برای فعالیت نیازمند فضای بزرگتری هستند

جوانان فناور با ایده‌های متنوع پای کار هستند اما محدودیت فضای کار در پارک علم و فناوری اردبیل یکی از دغدغه‌های جدی برای کار و تلاش بیشتر آنها است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در این شرایط کرونایی که تولیدات و ایده‌های جوانان اسباب دلگرمی بیشتر را برای گذر کشور از اقتصاد سنتی و نفتی فراهم کرده اما به معنای واقعی محدودیت فضای کار مشکلات و گره‌هایی را به وجود آورده که انتظار می‌رود هر چه سریعتر تدبیری اندیشیده شود.

حبیب ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: ما حتی در ماه‌های اخیر سالن جلسات پارک را در اختیار شرکت‌های فناور پارک قرار دادیم تا با ظرفیت 60 نفر اشتغال فعالیت خود را انجام دهد.

وی افزود: سالن اجتماعات پارک علم و فناوری اردبیل نیز اخیرا در اختیار سه شرکت تولیدی قرار گرفت تا در این شرایط سخت فعالیت خود را انجام دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: به دلیل محدودیت فضای کار، فضای کار اشتراکی پارک در اختیار کارگاه تولیدی لباس ایزوله کادر درمان، تولید لباس اجتماعی ایرانی – اسلامی و تولید شیلد پزشکی قرار گرفته است.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: ما بارها در نشست با استاندار اردبیل خواستار راه‌اندازی مجموعه بزرگتر برای حضور فعال جوانان خلاق و فناور بودیم که در سفر معاون رئیس جمهور به استان مجتمع مراکز نوآوری اردبیل افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نه چندان دور ساختمان پارک در شهرک الهیه احداث و در کنار آن شهرک بزرگ فناوری نیز در شهر اردبیل راه‌اندازی شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: از اسفندماه با شیوع کرونا مجموعه‌های تولیدی فعال در پارک فعالیت‌های موثری را در تولید محصولات مختلف انجام دادند که از جمله آن می‌توان به طراحی و ساخت تب‌سنج لیزری، تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات بیمارستانی و درمانگاهی را نام برد.

ابراهیم‌پور گفت: از اسفندماه و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه کرونا شاهد مشارکت جوانان خوشفکر در ارائه ایده‌های خلاقانه بودیم که 25 ایده از این بین مورد پذیرش قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با توسعه فضای پارک امکان پذیرش ایده‌های خلاقانه بیش از گذشته فراهم می‌آید و شرکت‌های دانش بنیان نیز توان رقابت با مجموعه‌های مشابه ملی را خواهند داشت.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق