سه خبر از مهریز و یزد


سه خبر از مهریز و یزد

یزد- ایرنا- معرفی سرمربی تیم کشتی یزد در لیگ برتر کشور، لزوم پیگیری توانمندسازی مددجویان بهزیستی مهریز و امضا تفاهم نامه همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان با دانشگاه فرهنگیان استان از جمله خبرهای روز دوشنبه است.

رییس هیات کشتی یزد گفت: «ملک‌محمد بویری» مربی سابق تیم سینا صنعت ایذه که تجربه قهرمانی جهان را با این تیم خوزستانی دارد، به عنوان سرمربی تیم استان در لیگ برتر کشتی فرنگی انتخاب شد.

مجتبی صدقی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمرین بازیکنان تیم با صلاحدید سرمربی به زودی آغاز می‌شود و سید علی رفوگرزاده هم به عنوان سرپرست تیم مشخص شد.

رییس هیات کشتی یزد با بیان اینکه زمان دقیق شروع لیگ هنوز از سوی فدراسیون به تیم‌ها اعلام نشده است ، اظهار کرد: تیم یزد برای نخستین بار با همراهی مسوولان و هواداران حضور جدی در لیگ کشور خواهد داشت.

طبق مصوبه فدراسیون حداکثر هشت تیم در کشتی فرنگی در لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور دارد.

هم اکنون حدود یک هزار نفر در رشته کشتی استان فعالیت دارند و در صورت کار فرهنگی و اطلاع‌رسانی شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد و هیات کشتی در ۱۰ شهرستان‌ استان فعال است.

مهریز

امام جمعه مهریز گفت: بازتوانی و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش بهزیستی با همکاری خیران و حمایت دولت باید از سوی مسوولان این نهاد حمایتی شهرستان پیگیری شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی به مناسبت هفته بهزیستی ( ۲۱ الی ۲۷ تیر ) در نشستی با مسوولان این اداره افزود: خودکفایی اقتصادی نیازمندان و جامعه هدف بایستی در اولویت کارها قرار گیرد .

وی ادامه داد: حمایت مادی و معنوی از مددجویان و پیگیری برای اختصاص تسهیلات نقش مهمی در توانمندسازی آنها دارد که تحقق آن نقش مهمی در پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی دارد.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه کار در بهزیستی به دلیل اینکه آنها با اقشار آسیب‌پذیر، دارای ناتوانی در ارتباط هستند، بسیار بالاست گفت:کارکنان این نهاد نیز باید تکریم آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

محی‌الدینی افزود: به دلیل شرایط موجود، آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است که بهزیستی از جمله نهادهایی است که به طور مستقیم با این مساله درگیر است .

همچنین رضا زارع رییس بهزیستی مهریز گفت: یکی از اهداف این اداره بازتوانی و استقلال افراد تحت حمایت است که سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال وام به ۳۲ مورد وام مشاغل خانگی و ۵۱ مورد کسب و کارهای خرد پرداخت شد.

از ۲ هزار و ۵۰۰ مددجوی زیرپوشش بهزیستی مهریز یک هزار و ۳۰۰ نفر آنها معلول هستند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل ورزش و جوانان یزد و سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان این استان امضا شد.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد پس از امضای این تفاهم نامه گفت: علمی کردن ورزش و توجه به مقوله آموزش در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد و براین باور هستیم که با آموزش و حرکت بر پایه علم می‌توانیم مسیر حرکت را هموارتر کنیم.

در گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان یزد به نقل از مسعود شریعتی نوشته شده است: این اداره کل در سه سال متوالی در بخش آموزش و پنج سال متوالی در بخش پژوهش میان استان ها عنوان برتر کشور را کسب کرد که نشان دهنده توجه ویژه به این مقوله مهم است.

وی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی با بخش‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: دانشگاه‌ها یکی از راهبردهای مهم در تحقق اهداف مورد نظر است که انعقاد این تفاهم‌نامه نیز در این راستا انجام شد.

این مسوول با اشاره به لزوم تعامل بین مجموعه ورزش و جوانان و دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: فراوانی دانشجویان دختر و پسر در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، فرصت مناسبی است، که از آن می‌توان برای ترویج فرهنگ ورزش و استفاده بهینه از ظرفیت جوانان نخبه بهره برد.

به گفته شریعتی، آمادگی کامل داریم برنامه‌های مشترکی در محور همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی، همایش‌های کوهپیمایی و میزبانی مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار کنیم.

همچنین منصور دهقان منشادی سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: وجه مشترک دانشگاه فرهنگیان و اداره‌کل ورزش و جوانان، جامعه جوان است که با برنامه‌ریزی و تعامل از آن می‌توان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ و همگانی‌کردن ورزش در جامعه استفاده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم‌نامه اقدام‌های مشترک علمی، پژوهشی، آموزشی و ورزشی با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود میان ۲ نهاد انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس