اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز کاکاشرف


اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز کاکاشرف

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز کاکاشرف با مساحت 14 هزار و هشتصد هکتار خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، «شیرزاد نجفی» گفت: این حوزه در جنوب شرق شهرستان خرم آباد واقع شده که بار رسوبی، فرسایش بالا، رواناب فراوان و زمین لغزش در این حوزه به وفور دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه رواناب حاصل از این حوزه در سیل های سنوات قبل باعث تخریب جنگل ها، مراتع، منازل مسکونی در مسیر رودخانه، تخریب پل ها منجمله پل بابا حسین و پل ماسور گردیده، اظهار کرد: بمنظور کاهش بار رسوبات و سیلاب، مطالعه تفضیلی اجرایی و اجرای عملیات آبخیزداری در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفته است.

نجفی به اعتبارات این پروژه گریزی زد و تصریح نکرد: از محل اعتبارات ملی ۴ میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: این عملیات شامل احداث بندهای سنگی ملاتی، گابیونی، چِک دَم ها، عملیات بیومکانیکی و... می باشد که بر اساس مطالعات تفضیلی اجرایی جهت اتمام عملیات آبخیزداری در این حوزه، نیاز به اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان در یک دوره ۵ ساله است.

46

کد خبر 1409287

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل