فرمانده سپاه: نمایشگاه دائمی محصولات حجاب در پردیس راه اندازی می‌شود


فرمانده سپاه: نمایشگاه دائمی محصولات حجاب در پردیس راه اندازی می‌شود

تهران- ایرنا- فرمانده سپاه شهرستان پردیس گفت: به منظور رفع مشکل بانوان برای تهیه پوشاک اسلامی، نمایشگاه دائمی بعد از هفته حجاب و عفاف در فاز 4 شهر پردیس راه اندازی می‌شود.

حامد حمزه خانی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از بانوان محجبه، لباس‌های عرضه شده در فروشگاه های شهرستان را نمی پذیرند و به ناچار در منزل اقدام به تهیه لباس می کنند.

وی افزود: به منظور رفع مشکل تهیه و عرضه پوشش وزین اسلامی برپایی فروشگاه دائمی عرضه پارچه چادر، چادر های دوخته شده، روسری و لباس های مناسب بانوان محجبه در دست اقدام و اجرا است.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته حجاب و عفاف که از۲۱ تا ۲۷ تیر ماه، اظهار داشت: مانورهای فرهنگی در تمامی بوستان‎ های شهرستان با اهدای گل و معرفی حجاب برتر به بانوانی که حجاب مناسبی ندارند، افتتاح مرکز مشاوره ای مسجد محور با نام خانه های آسمانی در مساجد و محله های اسلامی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و اختلافات خانوادگی و تربیت فرزند بر اساس آموزه های اسلامی دراین هفته برگزار خواهد شد.

حمزه خانی عنوان کرد: اهدای لوح یاد بود به بانوان محجبه ادارات، تجلیل و تکریم بانوان محجبه نخبه و قرائت بیانیه حجاب و عفاف در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، راه اندازی پویش فرشتگان سرزمین من با هدف زنده نگهداشتن یاد سردارسلیمانی با اهدای وصیت نامه سردار دلها توسط دختران محجبه ۹ تا ۱۵ ساله با مراجعه به درب منازل شهروندان بخش دیگری از برنامه‌های هفته حجاب و عفاف است.

وی ادامه داد: راه اندازی کارگاه‌های دوخت محصولات حجاب و عفاف با همکاری قرارگاه‌های فرهنگی در سطح شهرستان،برپایی کارگاه‌های آموزشی ساخت انیمیشن و موشن‌گرافی و تولید محتوا برای گروه‌های سنی ۵ تا ۱۸ سال در هفته حجاب و عفاف برای مقابله با انیمیشن های غربی با همکاری بسیج رسانه، برپایی دوره های آموزش تخصصی سفیران حجاب با موضوع تربیت مبلغین در عرصه تبلیغی حجاب و عفاف و اندیشه اسلامی در بین نوجوانان و راه اندازی گفتمان حجاب در فضای مجازی به ویژه دختران نوجوان با حضور اساتید در هفته عفاف و حجاب اجرا خواهد شد.

دشمنان کانون خانواده اسلامی را هدف گرفتند

فرمانده سپاه شهرستان پردیس گفت: هدف اصلی دشمنان از هم پاشیدن خانواده‌های اسلامی با محوریت مادر است آنها رواج بی بندوباری مادران و خانواده ها را در دستور کار خود قرار دادند.

حمزه خانی گفت: برای مقابله با اهداف شوم دشمن در از هم پاشیدن کانون گرم خانواده، راهبرد ما ترویج و گسترش حجاب برای مصونیت بانوان در ایران اسلامی است .

وی ادامه داد: رکن انسجام خانواده مادر است و دشمنان با نیات شوم خود قصد تخریب کانون گرم خانواده های ایران اسلامی را دارند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس عنوان کرد: غربیان در رواج بی بند و باری بنیاد خانواده های خود را تخریب کردند که به دنبال آن شاهد از هم گسستگی خانواده، رواج بی بند و باری و فساد، افزایش خشونت و همجنس گرایی در کشورهای غربی هستیم.

حمزه خانی با ابراز تاسف از کاهش توجه به کتابخوانی، اظهار داشت: کتاب خاطرات سفیر و لینا و لونا "ویژه کودکان و نوجوانان" به صورت پی دی اف طی هفته حجاب و عفاف در فضای مجازی منتشر می‌شود و هزینه خرید کتاب امسال به خرید جوایز برای تشویق دختران محجبه تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه فلسفه حجاب بحث عفت و حیا و محفوظ بودن است، عنوان کرد: حجاب مختص بانوان نیست اما هر گوهری که ارزشمندتر باشد نیاز به پوشش بیشتری دارد و بانوان گوهرانی هستند که مصونیت بیشتری باید برای آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، واقعه مسجد گوهرشاد مشهد یا قیام گوهرشاد در ۲۱تیر ماه سال ۱۳۱۴ هجری خورشیدی رخ داد که از وقایع مهم دوران حکومت رضا شاه پهلوی و نخست‌وزیری محمدعلی فروغی به‌شمار می‌آید.

۸۲ سال قبل خیزش مردم در جریان این واقعه، در اعتراض به اجباری شدن بر سرنهادن کلاه شاپو و مهمتر از آن اجبار عدم استفاده از چادر توسط زنان ایران توسط رضا خان پهلوی، رخ داد.

بغض ایرانیان از اختناق استبداد در شهر مشهد ترکید و تجمع کنندگان در مسجد گوهرشاد به جرم دفاع از حیثیت و عفت بانوان ایرانی به خاک و خون کشیده شدند و بر همین اساس این روز در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز حجاب و عفاف نام گذاری شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری