دستگیری شبکه سارقان اینترنتی 10 میلیاردی در مهاباد


دستگیری شبکه سارقان اینترنتی 10 میلیاردی در مهاباد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: اعضای یک شبکه از سارقان اینترنتی که با ترفند‎های مختلف 10 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ برزو تجاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رصد فضای مجازی و ورود پرونده‌هایی با موضوع کلاهبرداری و سرقت محموله سریالی به روش ثبت سفارش در یکی از نرم‌افزارهای موبایلی در شهرهای مختلف، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی مهاباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات کشف شده توسط کارشناسان و مدارک ارائه شده توسط شاکیان، کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند که کلاهبرداران با جست و جو در بستر آگهی‌های ثبت شده در این نرم افزار به صورت گسترده با سفارش لوازم خانگی، مواد غذایی و یک دستگاه تریلی تراکتور، اقدام به فریب مال باختگان کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مهاباد بیان کرد: بعد از بررسی‌های این انتظامی، سه نفر به عنوان متهم در مهاباد شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه در محل اختفای خود دستگیر شدند.

سرهنگ تجاری اظهار داشت: در ادامه بازجویی و تحقیقات، متمهان به هشت فقره کلاهبرداری دیگر با همین ترفند اعتراف کردند.

وی با اشاره به کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی این متهمان بیان کرد: جرایم سایبری در محیط اینترنتی به وجود می‌آید و مجرمان از شیوه‌های خلاقانه برای ارتکاب جرم استفاده می‌کنند و بر همین اساس مردم باید به توصیه‌های انتظامی بیش از پیش توجه کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق بخش ارتباطات مردمی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل