فرماندار ممسنی: اثربخشی طرح تحول سلامت در مدیریت کرونا نمایان است


فرماندار ممسنی: اثربخشی طرح تحول سلامت در مدیریت کرونا نمایان است

شیراز-ایرنا- فرماندار شهرستان ممسنی گفت: یکی از طرح های مهم دولت تدبیر و امید، طرح تحول سلامت است که با شیوع کرونا اثربخشی این طرح و توسعه زیرساخت‌های حوزه درمان در سال‌های گذشته، به خوبی نمایان است.

داود ایوبی که شامگاه پنجشنبه در سی و ششمین جلسه ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا شهرستان سخن می‌گفت، افزود: وضعیت رسیدگی و هزینه کرد بیماران قبل و زمان اجرای طرح تحول سلامت مشخص کننده این اثر بخشی است.
رییس ستاد مقابله با شیوع کرونا در شهرستان ممسنی همچنین اظهار داشت: از این که بر اساس گزارش دستگاههای تخصصی حدود ۸۰ درصد شیوع و ابتلا و حتی فوت بیماران کرونایی به خاطر شرکت در تالارهای عروسی و مراسمات عزاداری اتفاق افتاده زنگ خطر بزرگی برای فعالان این حوزه ها است که می بایست مورد توجه قرار گیرد .
وی اضافه نمود: اگرچه اقتصاد تالارداران می بایست مورد توجه قرار بگیرد ولی بی توجهی تعدادی محدودی از آنها به سلامت مردم نیز قابل توجیح نیست.
ایوبی ضمن تشکر از خانواده هایی که با برنامه های ستاد کرونا و متولیان بهداشت همکاری می کنند اظهار داشت: عروسی و جشنی که بعد از آن برای مدعوین بیماری و مرگ به ارمغان بیاورد می بایست به عنوان تهدید سلامت مورد بازخواست و پیگیری قرار گیرد.
فرماندار ممسنی بیان کرد: وضعیت شهرستان با بی توجهی صورت گرفته به سوی قرمز شدن پیش می رود.
ایوبی افزود: درحالی که پیشگیری از این بیماری منحوس با ابتدایی ترین وسایل و ساده ترین رفتارها قابل پیشگیری است از مردم تقاضا داریم به عمل به انها سلامت خود و خانواده و همشهریان را به خطر نیندازند .
رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ممسنی اضافه کرد: فرهنگ بالای مردم این شهرستان زمینه همراهی همه جانبه را فراهم کرده ولی و باید از این فرصت فرهنگی استفاده لازم را برای سلامت خودشان بکار ببرییم.
در این جلسه امام جمعه، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تعدادی از اعضای شورای تامین و اعضا ستاد در خصوص برنامه های شهرستان برای مبارزه با بیماری کرونا با همراهی بیشتر مردم و مسولان مطلبی مطرح کردند.
حضور بیش از 8 نفر در مراسم عقد ممنوع
در این جلسه مصوب شد که اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ممسنی لیست روزانه مراسمات عقد از طریق دفاتر ثبت ازدواج را به ستاد کرونا اعلام کند.
این اداره همچنین موظف شد بر اساس دستور العمل ستاد کرونا از حضور بیش از هشت نفر در مراسم عقد جلوگیری به عمل آورد و نسبت به معرفی خاطیان احتمالی به دستگاه قضایی اقدام کند.
همچنین مصوب شد که‌ در صورت بی‌توجهی به ممنوعیت فعالیت تالارها، با عروس و داماد و متصدیان تالارها برخورد قضایی می‌شود.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در غرب شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها