بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان زیرکوه اختصاص یافت


بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان زیرکوه اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - فرماندار زیرکوه گفت: سهم این شهرستان از محل اعتبارات استانی، معادل 26 میلیارد و 28 میلیون تومان در قالب 145 پروژه با اولویت مصوبات سفر استاندار، پروژه‌های قابل بهره‌برداری، مسکن محرومان و جهش تولید است.

محمدحسین عربشاهی روز پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان زیرکوه افزود: این اعتبارات نسبت به سال گذشته ۹.۲ درصد کاهش یافته البته اعتبارات تبصره ۱۹ قانون بودجه هنوز به این شهرستان مرزی اختصاص نیافته است.

وی اظهار داشت: اولویت را در تخصیص اعتبارات امسال به پروژه‌های مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان، طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا، زیرساخت‌های مسکن محرومان و اجرای طرح‌های تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان جنوبی و بسیج سازندگی در راستای توسعه اشتغال و زیرساخت‌های شهرستان دادیم.

فرماندار زیرکوه با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار به ۲۲ پروژه سفر استاندار خراسان جنوبی گفت: سفر فروردین ماه سال گذشته استاندار به زیرکوه ۳۵ مصوبه در پی داشت که برخی مصوبات ۱۰۰ درصد اجرا شده و پیگیری برخی مصوبات نیاز به اعتبار نداشت.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات امسال، ۹ میلیارد و پنج میلیون تومان را برای اجرای ۱۹ پروژه تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان جنوبی و بسیج سازندگی اختصاص دادیم.

عربشاهی با بیان اینکه برای اتمام ۹ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالا ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان اختصاص داده شد گفت: همچنین برای تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های مسکن محرومان زیرکوه هم ۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار خراسان جنوبی مبنی بر حل مشکلات کم‌آبی در شهرستان‌ها گفت: بیشترین حجم اعتبارات شهرستان با چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به آب و فاضلاب شهرستان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ورزش و جوانان از جمله دستگاه‌هایی بودند که بیشترین اعتبارات را دریافت کردند و تلاش کردیم در توزیع اعتبارات به سایر دستگاه‌ها، انتظارات مدیران دستگاه‌های اجرایی را برآورده کنیم.

فرماندار زیرکوه اظهار داشت: سال گذشته نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای این شهرستان مصوب شد که ۳۴ درصد این اعتبارات اختصاص یافت و در راستای تکمیل ۱۷۰ طرح عمرانی هزینه شد.

وی افزود: حمایت و جذب سرمایه‌گذار برای تولید و اشتغال باید در اولویت باشد تا با افزایش روند سرمایه‌گذاری در منطقه وضعیت کار و تولید در مسیر رشد قرار گیرد.

زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ طاقتم بی طاقته حمیدرضا بابایی