مجلس، شهرداری کابل را به غصب زمین متهم کرد


شماری از نمایند‌گان مجلس، ادعا دارند که مسؤولان شهرداری کابل در غضب زمین و گرفتن رشوه از مالکان بلندمنزل‌ها دست دارند. این نمایندگان، از داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل که امروز به مجلس فراخوانده شده بود،‌ خواستند که نام‌های افراد زورمند...

شماری از نمایند‌گان مجلس، ادعا دارند که مسؤولان شهرداری کابل در غضب زمین و گرفتن رشوه از مالکان بلندمنزل‌ها دست دارند.
این نمایندگان، از داوود سلطان‌زوی، شهردار کابل که امروز به مجلس فراخوانده شده بود،‌ خواستند که نام‌های افراد زورمند را که در ساخت و ساز غیرقانونی در کابل دست دارند، همگانی سازد.

عرفان الله عرفان، نمایندۀ مجلس گفت: «بلند منزل‌های غیرقانونی از طرف زورمندان و مافیا که در تمامی نواحی کابل ایجاد شده، بدون معیار و بدون ماستر پلان شهرداری کابل است.»

نداشتن دانش برای پیشبرد کار شهرداری کابل از اتهام‌‎های دیگری است که اعضای مجلس نمایندگان بر شهردار می‌بندند.
عبدالستار حسینی، عضو مجلس اظهار داشت: «جناب شاروال صاحب! شما خلاف مسلک چرا شهرداری کابل را قبول کردید؟»

اما، شهردار کابل می‌گوید که برای کار به اراده و صداقت نیاز است که به گفته او، خودش این ویژ‌گی‌ها را دارد: «دوست عزیز ما که انتقاد دارد که من مسلکی نیستم! وقتی‌که من کاندید ریاست‌جمهوری بودم، همین دوستم من برای من کمپاین کرد. اگر برای ریاست‌جمهوری من مناسب بودم برای شهرداری نمی‌توانم؟»

شهردار کابل، می‌گوید که ۷۰ تا ۸۰ درصد ساخت وسازها در شهر کابل غیرپلانی اند و از بیشتر ساخت و سازهای غیرقانونی مافیا و زورمندان جنگ‌افزار بدست، پشتبانی می‌کنند: «کسانی که در پشت بلند منزل‌ها ایستاد استند شما هم می‌شناسید شان.»

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش 11برابری درآمد عملیاتی صنعت خودرو و قطعات