تولید 12 میلیون و 860 هزار دستگاه لوازم‌خانگی


 تولید 12 میلیون و 860 هزار دستگاه لوازم‌خانگی

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با اعلام رقم 12 میلیون و 860 هزار دستگاه در تولید لوازم‌خانگی، گفت: برای افزایش عرضه و کنترل قیمت این لوازم نیز، راهکارهایی در دست تهیه داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «کیوان گردان» شب گذشته (سه شنبه 17 تیر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته در تولید لوازم خانگی ۳۰ درصد رشد داشتیم گفت: به دلیل تقاضای مشتریان، ۷ نوع لوازم خانگی قرار است در اولویت تولید داخل قرار بگیرند.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت افزود: اتفاق بزرگی که در لوازم خانگی کشور رخ داده، این است که از سال ۹۷ ورود لوازم خانگی خارجی به داخل ممنوع شد که بخشی از آن‌ها در قالب برند‌های خارجی در داخل تولید می‌شد و در مورد تلویزیون ۸۰ درصد تولیدات این گونه بود، اما با خوداتکایی و تخصص مهندسان ایرانی در تولید این محصول، افزایش تولید تلویزیون را برای نخستین بار در کشور تجربه کردیم.

وی ادامه داد: برای اقشار آسیب پذیر نیز سبد‌هایی از لوازم خانگی پیش بینی کردیم که پس از اجرای برخی مقدمات، جزئیات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گفته گردان برای ساماندهی مواد اولیه تولید لوازم خانگی و تخصیص ورق به صورت ویژه، راهکار‌هایی تدارک دیده شده که به افزایش عرضه و کنترل قیمت در بورس می‌انجامد و در هفته‌های آتی اجرایی خواهد شد. همچنین در عرصه لوازم خانگی تدبیر شده تا در رقابت اختصاصی و تامین سهمیه‌های لازم، مواد اولیه به سهولت در اختیار تولید کننده قرار گیرد و تولیدکنندگان به بازار آزاد سوق داده نشوند.

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با اعلام رقم ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دستگاه در تولید لوازم‌خانگی، گفت: برای افزایش عرضه و کنترل قیمت این لوازم نیز، راهکارهایی در دست تهیه داریم./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی