شهردار: طرح عمرانی آفتاب اراک پس از 17 سال به پیمانکار سپرده شد


شهردار: طرح عمرانی آفتاب اراک پس از 17 سال به پیمانکار سپرده شد

اراک - ایرنا - شهردار کلانشهر اراک گفت: طرح عمرانی نیمه تمام آفتاب به عنوان یکی از دغدغه‎های مدیریت شهری که حدود 17 سال مسکوت مانده بود، با استفاده از طرح مشارکتی و تدبیر شورا به پیمانکار سپرده شد.

«محمدکریم شفیعی» روز یکشنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی اراک افزود: سوال حق قانونی شورای اسلامی شهر است و شهردار موظف است در چارچوب قانون و بودجه مصوب شورا گام بردارد و این شهرداری با دستگاه‌های اجرایی تعامل سازنده دارد.
شهردار اراک گفت: طرح عمرانی دیگر به نام «فردین پور» از دیگر طرح های مشارکتی موفق است که به عنوان وظیفه ذاتی این مجموعه در سال گذشته، محقق شد.
شفیعی در ادامه افزود: اراک سومین شهر کشور در تفکیک زباله از مبدا است که در قالب این طرح، از فرصت سرمایه‌گذاری در قالب مشارکت مدنی استفاده شد و اکثر مناطق شهر اراک در حوزه تفکیک زباله قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شهرداری اراک یک و نیم برابر مصوبه بودجه ۹۸ ساختار طرح های مشارکتی را ایجاد کرده است.
شهردار اراک گفت: بودجه مصوب شهرداری اراک سال گذشته محقق شد که این مهم نشانه تدبیر شورای اسلامی شهر و اجرا توسط شهرداری است.

شفیعی افزود: شهرداری اراک ۴۰ درصد افزایش درآمد داشته است و بودجه ۹۹ مصوبه شورا به شهرداری ابلاغ شده که نشان دهنده ریل گذاری درست بوده و شهرداری براساس آن فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی اظهار داشت: پارسال ۱۰۰ درصد بودجه و درآمد شهرداری اراک محقق شد که نشان داد، نقشه راه شهرداری و شورای اسلامی شهر در مسیر روشنی ترسیم شده است.
شهردار اراک گفت: بودجه امسال شهرداری اراک سند توسعه این کلانشهر است که موجب خواهد شد دغدغه شهروندان را رفع کند.
شفیعی افزود: شهرداری اراک سال گذشته موفق شد اتوبوس هایی را که در پارکینگ بلااستفاده مانده بود، وارد شبکه حمل و نقل عمومی کند.
وی ادامه داد: امسال باید ۳۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل برای جابجایی مسافر در کلانشهر اراک بازسازی شود.

شفیعی بیان داشت: سال گذشته شهرداری اراک در تجهیزات هوشمند، ۱۶ دوربین تهیه و ۱۲ دوربین از این تعداد را در سطح شهر نصب کرد.
شهردار اراک گفت: ساخت شبکه برق در معابر تازه تاسیس طبق قانون وظیفه اداره برق است که در کلانشهر اراک پنج تقاطع تازه تاسیس باید توسط اداره برق به شبکه برق متصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: لازم بود در ابتدا مطالعات و برآورد طرح ۵۵ متری در اختیار شورا قرار می گرفت تا تصمیم گیری صورت گیرد که این مهم انجام نشد و شهردار معتقد بود که نیازی به مجوز شورا نیست.

محمدحسین فدایی افزود: مردم باید در مدیریت شهری شاهد توزیع بودجه باشند و این مهم را در شهر لمس کنند و محوریت در این مقوله با شهرداری است.

وی اظهار داشت: شهرداری اراک برای موفقیت در برنامه‌های عمرانی با دستگاه های اجرایی تعامل خوبی برقرار کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: براساس آمار موجود، ۵۴۴ نفر در سال گذشته در شهرداری اراک تغییر وضعیت استخدامی داشتند.

«فرزانه رحمتی» افزود: از این تعداد ۳۰۴ نفر دیپلم و زیر دیپلم، ۵۲ نفر کاردانی و ۱۲۶ نفر کارشناس و ۶۲ نفر کارشناس ارشد تبدیل وضعیت شده اند که در این مهم عدم رعایت مقررات صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: هیچ‌گاه شورا مخالف تغییر وضعیت استخدام نیروهای شهرداری نیست و از این مهم حمایت می کند آنچه مورد بحث است، رعایت نشدن قوانین و مقررات است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: برای موضوع «محله محور» در اراک کار کارشناسی انجام نشده است و در این مقوله نباید وارد حوزه شعار شد.

عضو دیگر شورای اسلامی اراک گفت: شهرداری اراک یک سال و نیم است به دنبال پیدا کردن سرمایه‌گذار برای ساخت سرویس بهداشتی در این کلانشهر است که در این طرح عمرانی موفق عمل نکرده است.

«پیمان رشیدی» افزود: ۱۶۶ دستگاه اجرایی در اراک وجود دارد و ارایه دو یا سه لوح از دستگاه های اجرایی توسط شهردار، نشان دهند تعامل با شهرداری نیست.

وی اظهار داشت: ۵۰ دستگاه اتوبوس در دوره قبل خریداری شده است اما در دوره جدید چه اقدامی در نوسازی ناوگان شهری اراک اتفاق افتاده است.

۶۵۰ هزار نفر در کلانشهر اراک ساکن هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

780 دانش آموز در خمین به فضای مجازی دسترسی ندارند