سالانه 44 سانتی‌متر سطح تراز آب زیرزمینی چادگان کاهش می‌یابد


سالانه 44 سانتی‌متر سطح تراز آب زیرزمینی چادگان کاهش می‌یابد

اصفهان- ایرنا- فرماندار چادگان گفت: سالانه 44 سانتی متر سطح تراز آب‌های زیرزمینی‌ این شهرستان کاهش می‌یابد از این رو روستاهایی در منطقه با تانکر آبرسانی می‌شود.

عباس توکلی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور استاندار اصفهان، افزود: تاکنون هیچ صنعتی در استان نداشتیم که دلیل آن نبود مزیت نسبی، نبود راه مناسب و کمبود آب باشد که در بخش صنعت و کشاورزی ما را به توسعه نرساند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه گلخانه با کمبود آب مواجهیم، وضعیت استقرار ادارات و کمبود نیروی انسانی در ادارات از دیگر مشکلات شهرستان است.

فرماندار چادگان یادآور شد: سالانه منفی ۹ درصد جمعیت این شهرستان استان اصفهان رشد دارد که دلیل آن نبود زیرساخت‌های لازم است.

وی تصریح کرد : مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر عهده دولت‌هاست تامین امنیت، بهداشت و نیازهای اولیه مردم است که به توسعه و اشتغال منجر شود.

توکلی اظهارداشت: ایجاد اشتغال در دنیای صنعتی و پیشرفته وابسته به صنعتی شدن جامعه است.

به گفته وی اعتبار شهرستان چادگان در سال ۹۷ حدود ۲۲ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته به ۱۵ میلیارد تومان رسید.

اساسی‌ترین مشکل شهرستان چادگان مساله آب است

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در آغاز کار مجلس یازدهم، رهبری بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان ارسال کردند که در آن ضمن تاکید بر اینکه نمایندگان به فکر معیشت و اقتصاد مردم باشند توصیه کردند نمایندگان مجلس در جهتی کمک کنند که یاور دولت باشند.

حسین محمد صالحی با بیان اینکه مجلس بدنه محرکه دولت است، اظهارداشت: باید سعی کنیم با تلاش و همدلی در جهت مشکلات مردم بکوشیم.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل اساسی این منطقه آب آشامیدنی است و این در حالی است که در نزدیکی به سد زاینده رود و روستاهای بخش مرکزی و چنا رود در کنار مشکل آب وجود دارد.

وی گفت: مشکلی در راستای جاده چنا رود وجود دارد که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده برطرف شود.

محمد صالحی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان، با توجه به اینکه دیالیزی‌ها مجبور به عزیمت به شهرستان اطراف است امیدواریم دستگاه هواساز که نیاز دارند اختصاص یابد.

وی گفت: مردم تابع قانون هستند، در برابر قانون تمکین می‌کنند اما بی عدالتی را تاب نمی‌آورند، باید اقدامات در جهت کمک به مردم باشد.

۱۴۰۰ بیکار رسمی در چادگان وجود دارد

امام جمعه شهرستان چادگان با اشاره به تبیین محرومیت شهرستان افزود: براساس آمار کمیته امداد و بهزیستی، شهرستان چادگان از محرومیت برخوردار است، کمیته امداد ۶ هزار نفر از مردم شهرستان را زیر پوشش دارد همچنین ۱۴۰۰ نفر بیکار رسمی ثبت شده داریم.

حجت الاسلام سید محمد بنی جمالی بیان کرد: فقر و بیکاری ناشی از محرومیت است، خاک حاصلخیز از بادام صادراتی، ایجاد گلخانه، پرورش موز، آب آشامیدنی، هوای پاک و سالم و مردم سختکوش در این شهرستان وجود دارد اما با محرومیت و فقر مواجه است.

وی با بیان اینکه برخورداری و نعمت باعث محرومیت در شهرستان چادگان شد، تصریح کرد: متاسفانه طی سالیان متمادی از ناحیه مدیران استانی، شهرستان چادگان حقیر دیده شده است.

امام جمعه شهرستان چادگان با اشاره به اینکه این شهرستان هشت کیلومتر ساحل دارد، اظهارکرد: حتی یک وجب از این سواحل به مردم شهرستان چادگان اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: اساسنامه دهکده عمران تاکنون دیده نشده و اساسنامه شفافی ندارد، باید نقش مردم چادگان در هیات مدیره دهکده عمران مشخص شود.

بنی جمالی گفت: اصلاحات ساختاری و نقش دهکده عمران و ذوب آهن در تعامل با شهرستان را خواستاریم.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان و افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران