استاندار: محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌غربی اعمال می‌شود


استاندار: محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌غربی اعمال می‌شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اعمال محدودیت 2 هفته ای در برخی مراکز پرتردد و پرتجمع استان گفت: با تداوم روند فعلی شیوع کرونا، محدودیت‌‎های جدیدی در مناطق مختلف اعمال می‌شود.

محمدمهدی شهریاری شامگاه سه‌شنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: با وجود هشدارهای لازم، برخی از شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کم توجه هستند.

وی افزود: شرایط آب و هوایی آذربایجان‌غربی برای پذیرش مسافران و حضور در بازارهای مرزی و نیز رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و عادی انگاری از سوی مردم و برخی مسوولان باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: ۱۱ شهرستان آذربایجان‌غربی شامل ارومیه،خوی، مهاباد، بوکان،میاندوآب، سردست، سلماس، اشنویه، تکاب و پیرانشهر، نقده در وضعیت قرمز هستند.

وی بیان کرد: وضعیت شهرستان‌های چالدران، شوط و ماکو نارنجی و شاهین‌دژ، پلدشت و چایپاره نیز زرد است.

شهریاری گفت: استفاده از ماسک در ادارات، بانک‌ها و مراکز تجمعی اجباری شده است و امیدواریم با همکاری مردم هر چه زودتر بر بیماری کرونا فائق آییم.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

در حال حاضر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در دنیا از مرز ۱۰.۵ میلیون نفر گذشته که سهم ایران حدود ۲۳۰ هزار نفر است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری