بروکسل نماینده ونزوئلا در اروپا را احضار می‌کند


بروکسل نماینده ونزوئلا در اروپا را احضار می‌کند

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا از احضار نماینده ونزوئلا در اروپا خبر داد.

بروکسل نماینده ونزوئلا در اروپا را احضار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویرجینی باتو، سخنگوی کمیسیون اروپا در اعتراض به اقدام نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مبنی بر اخراج نماینده اتحادیه اروپا از این کشور اعلام کرد، سفیر این کشور در اتحادیه اروپا احضار می‌شود.

باتو امروز سه شنبه به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم امروز سفیر مادورو در اروپا را احضار کنیم و پس از آن اقدامات مورد نظر را اتخاذ خواهیم کرد.

اوایل امروز، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که بروکسل در مقابل این تصمیم ساکت نخواهد ماند و اقدام کاراکاس را تلافی خواهد کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری ضمن محکوم کردن این اقدام دولت کاراکاس، اعلام کرد بروکسل اقدام مقتضی را در واکنش به اخراج نماینده خود در پیش خواهد گرفت.

روز دوشنبه، ساعاتی پس از آنکه شورای اروپا نام ۱۱ مقام دیگر ونزوئلایی را به فهرست مقامات و اشخاص تحریم شده این کشور افزود، رئیس جمهور ونزوئلا دستور داد سفیر اتحادیه اروپا در عرض ۷۲ ساعت این کشور را ترک کند.

پیشتر اتحادیه اروپا ۱۱ مقام ونزوئلایی را به دلیل آنچه تضعیف دموکراسی خوانده بود، در لیست تحریم‌های خود قرار داده بود. به این ترتیب مجموع مقامات ونزوئلایی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند به ۳۶ تن رسید.

ونزوئلا همچنین اتحادیه اروپا را به نگرش "استعمارگرانه" متهم کرد.

خورخه آرزا، وزیر خارجه ونزوئلا در توئیتی صحبت‌های مادورو را تکرار کرد و بروکسل را به سیاست خارجی "مداخله گرانه" علیه ونزوئلا متهم کرد و اظهار کرد که "میراث و یادآوری‌های استعماری" اروپا، این اتحادیه را به ورطه‌ تجاوز و آزار و شکنجه مردم ونزوئلا کشانده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها