معاون استاندار: قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در کرمان کارشناسی می‌شود


معاون استاندار: قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در کرمان کارشناسی می‌شود

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: قیمت‌گذاری به خصوص در حوزه کالاهای اساسی این استان بر اساس یک کار کارشناسی و به نحوی اجرا می‌شود که مردم شکایتی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی روز سه شنبه در نشست تنظیم بازار استان کرمان افزود: بر اساس مصوبه سران قوا، تنها مرجع تخصصی تعیین قیمت کالا و خدمات در کشور سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است لذا این سازمان ظرف مدت یک هفته، قیمت های کارشناسی تمام کالاها را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.

وی ادامه داد: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تمام کالاها که روی زندگی مردم اثر دارد را قیمت گذاری کند و با اعلام آن به تنظیم بازار، در نشست آینده این ستاد مطرح و بر اساس مصوبه و کار کارشناسی به آن برسیم و به عنوان ملاک عمل قیمت ها را در استان کرمان کنترل کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: متاسفانه اکنون قیمت گذاری در بازار متنوع و سلیقه ای است لذا باید پس از انجام کاری کارشناسی با واحدهای متخلف برخورد قانونی شود و تمام اعضای ستاد به اجرای صحیح آن کمک دهند.

وی با طرح این پرسش که قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار مطرح و قیمت گذاری شد اما آیا توانستیم در بازار آن را کنترل کنیم؟ افزود: مرجع متولی با استعلام از مراجع قانونی وظیفه قیمت گذاری شن و ماسه را مشخص کنند.

آیت اللهی موسوی بیان داشت: مقرر شد دبیرخانه سازمان صنعت، معدن و تجارت خلا و اختلافات قانونی در خصوص مرجع تصمیم گیر برای قیمت گذاری معادن شن و ماسه را از مراجع تهران استعلام کند.

وی اضافه کرد: مصوبات ستاد تنظیم بازار تا هفته آینده ملاک عمل و با قیمت مصوب فروش انجام شود و در صورت تغییر قیمت در نشست هفته آینده این ستاد مابه تفاوت تعیین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...