6.8 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد


6.8 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - ماموران انتظامی و مرزبانی کردستان روز گذشته طی سه عملیات جداگانه پلیسی موفق به کشف 6 میلیارد و 800 میلیون ریال کالای قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان بیجار یک دستگاه اتوبوس حامل بار قاچاق در این شهرستان شناسایی شد.

سردار علی آزادی اتوبوس مورد نظر که از بانه به سمت تهران در حرکت بود با هماهنگی مراجع قضایی متوقف و در بازرسی از آن چهار هزار و ۲۷۲ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، چهار دستگاه ال ای دی به همراه چهار دستگاه جارو برقی و ۴۰ دستگاه ضبط و پخش خودرو کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری راننده و معرفی وی به مراجع ذیصلاح تاکید کرد: کارشناسان ارزش این تعداد کالای قاچاق ار بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان نیز گفت: ماموران اداره مبارزه کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان بانه حین کنترل خودروهای عبوری در محور بانه به مریوان طی یک عملیات موفق به توقیف ۲دستگاه وانت نیسان حامل دام قاچاق شدند.

سرهنگ رسول برزویی افزود: در بازرسی از خودرو های مورد نظر ۶۴ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف شد و سه نفر عامل این کالای قاچاق سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز دستگیر شدند.

یک میلیارد ریال محموله اقلام بهداشتی قاچاق در مرز بانه کشف شد

فرمانده هنگ مرزی بانه نیز اظهار داشت: در راستای حراست از مرزها و تشدید اقدامات کنترلی، مرزبانان این فرماندهی در حوزه پاسگاه مرزی هنگ ژال حین پایش حوزه استحفاظی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

سرهنگ محمد خسروی افزود: قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان بار خود را رها و با استفاده از تاریکی شب و پوشش کوهستانی منطقه از محل متواری شدند.

وی اضافه کرد: :مرزبانان در پاک سازی محل و بازرسی از بار به جای مانده از قاچاقچیان ۳۸ هزار و ۱۵۰ عدد ماسک ساده و ۲ هزار و ۲۵۰جفت دستکش پلاستیکی را کشف و مانع خروج این کالاهای قاچاق از کشور شدند.

سرهنگ خسروی اظهار داشت: ارزش ریالی این محموله کشف شده بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده هنگ مرزی بانه بیان داشت: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق اولویتی مهم در این فرماندهی بوده و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری