جزئیات شلیک گارد ساحلی عربستان به صیادان بوشهری


جزئیات شلیک گارد ساحلی عربستان به صیادان بوشهری
فرمانده دریابانی استان بوشهر از تیراندازی گارد ساحلی عربستان سعودی به سمت صیادان بوشهر خبر داد.سردار ولی الله رضایی نژاد با اشاره به تیراندازی گارد ساحلی عربستان به صیادان بوشهری اظهار داشت: بر اساس اطلاعات اولیه یک قایق صیادی مربوط به بندر رستمی تنگستان مرز آبی از ایران و عربستان را عبور کرده بود و این مسئله منجر به تیراندازی گارد ساحلی عربستان شده است.

همچنین مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات بوشهر با اشاره به شلیک گارد ساحلی عربستان به صیادان بوشهری، بیان کرد:صیادان وارد لنگرگاه بندر رستمی شده اند ضمن این که اسیبی نیز به آن ها وارد نشده است.

اردشیر یاراحمدی در گفتگو با مهر در خصوص جزئیات این حادثه اظهار داشت :صیادان بندر رستمی روز یکشنبه هفته گذشته( یکم تیرماه) با مجوز صید ۱۰ روزه از بندر رستمی شهرستان تنگستان راهی دریا شدند.

وی اعلام کرد :باتوجه به ضعف صیدگاه های استان بیشتر صیادان برای ماهیگیری ناچار هستند مسیرهای طولانی را طی کنند تا به صیدگاه مطلوب برسند.

یاراحمدی اضافه کرد:در بعضی موارد به علت جریان شدید آب امکان دارد صیادان به خطا به طرف آب های مرزی کشورهای همسایه کشیده شوند که این امر پیوسته آنان را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد:تورهای صیادی این شناور صیادی نیز که در آب های داخلی پهن شده بود به دلیل جریان شدید و با جزر دریا به سمت آب های مرزی کشور عربستان سعودی حرکت کرده و صیادان برای جمع آوری آنها به ناچار به طرف مرز آبی مشترک ایران با کشور عربستان رفته بودند که نیروهای گارد ساحلی این کشور هم با مشاهده آنها اقدام به تیراندازی کرده بودند.

وی گفت :در جریان شلیک گارد ساحلی کشور عربستان به سوی این شناور صیادی استان بوشهر که روز چهارشنبه هفته قبل( چهارم تیرماه) رخ داد به سرنشینان این شناور صیادی آسیبی نرسید و آنها روز پنج شنبه هفته گذشته( پنجم تیرماه جاری) به سلامت به آب های سرزمین ایران بازگشتند.

یاراحمدی اضافه کرد:طبق گزارش های دریافتی صبح امروز شناور حامل صیادان بندر رستمی شهرستان تنگستان وارد لنگرگاه این بندر شده و همه سرنشینان این شناور سلامت و هیچکدام مجروح نشده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان