به گزارش تسنیم، علیرضا سلیمی ظهر امروز در نشست مشترک قوه قضاییه به نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد جدید قوه قضاییه اظهار داشت: رویکرد جدید قوه قضاییه سبب ایجاد امید مردم شده و باید در استان مرکزی رویکرد جدید قوه قضاییه نمایان شود و این امر در سطح کلان قابل ملاحظه است.

وی افزود: قوه قضاییه در راستای موضوعاتی اعم از مبارزه با فساد، صیانت از حقوق شهروندی، پالایش از درون، برخورد با دانه درشتان فعالیت‌های بزرگی را انجام داده است و این خود امری ارزشمند است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با افراد باید در هنگام خطا در سمت‌هایشان برخورد شوند و در هنگام برکناری افراد برخورد با آنها اثر گذاری ندارد.

سلیمی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود باید واحد مددکاری اجتماعی در تمام مراجع قضایی ایجاد شود و همچنین کاهش مجازات‌ها به صورت کارشناسی انجام نشده و گاهی اوقات کاهش مجازات‌ها سبب جری شدن مجرمین می شود و باید در این راستای اقدامات کارشناسی انجام دهیم تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: به اسناد باید اعتبار بدهیم تا پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه کاهش پیدا کنند و همچنین دستگاه قضایی باید در راستای سازمان دهی دهیاری‌ها ورود پیدا کند به سبب اینکه دهیاری‌ها تبدیل به حیات خلوت دهیاران شده و فسادهای بسیاری در این جوزه در حال رخ دادن است و همچنین باید با افرادی که از بودجه دولتی برای منافع شخصی استفاده می‌کنند برخوردی جدی و قاطع شود و در این راستای بررسی‌های لازم صورت بپذیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان مرکزی افرادی حقوق 45 الی 50 میلیونی دریافت می‌کنند و سفرهای خارج از کشور از طریق سیستم اداری و در ازای آن حقوق‌های اندک کارگران قرار دارد که باید در این راستا بررسی‌های لازم انجام شود.