خطر مرگ در کمین شناگران در سدهای زنجان است


خطر مرگ در کمین شناگران در سدهای زنجان است

زنجان - ایرنا - رییس هیات نجات غریق و غواصی استان زنجان گفت: با توجه به فصل تابستان و گرم شدن هوا، خطر غرق شدگی در سدها، آبگیرها و رودخانه‌های زنجان در کمین شناگران است.

پرویز سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سرد بودن آب سدها، آبگیرها و رودخانه ها، برخی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان برای فرار از دست گرما به آبتنی در چنین محل‌های خطرناکی روی می‌آورند که با توجه به احتمال خطر غرق شدگی، بهتر است از این کار خودداری کنند.

وی اظهار داشت: از بزرگان خانواده به خصوص والدین انتظار می‌رود فرزندان نوجوان و جوان خود را از خطرات شنا در این مکان ها، آگاه سازند تا با غرق شدن عزیزان خود، یک عمر ندامت و پشیمانی به بار نیاید.

سلیمانی نسبت به خطر غرق شدگی در رودخانه‌ها، سدها و آبگیرها هشدار داد و تاکید کرد: همه ساله اخبار بسیار ناخوشایندی در خصوص غرق شدگی به گوش می رسد و در حقیقت اینگونه خبرها، زنگ خطری برای افرادی که قصد شنا در رودخانه ها، سدها و آبگیرها دارند محسوب می شود و باید از آن درس گرفت.
وی اظهار کرد: شنا کردن در این چنین مکان هایی برای شناگران ماهر، زبده و حرفه‌ای نیز خطرناک است و بیم ایست قلبی، گرفتگی عضلات، تشنج، افت فشار و افت قند خون در آنان وجود دارد.

سلیمانی به افراد هشدار داد وقتی شناگری را در حال غرق شدگی مشاهده کردند به منظور نجات وارد آب نشوند بلکه از وسایل و تجهیزاتی چون تیوپ، طناب و چوب استفاده کنند که در غیر این صورت ممکن است خود نیز در دست فرد در حال غرق شدن گرفتار شده و به زیر کشیده شوند.
رییس هیات نجات غریق و غواصی استان زنجان گفت: افراد حتی برای شنا کردن در دریا نیز باید به هشدارهای ناجیان غریق توجه کنند و به هیچ وجه در جریان عمود بر ساحل شنا نکنند بلکه به صورت موازی با ساحل شنا کنند.
سلیمانی افزود: آب سدها و آبگیرها اصولا غیر بهداشتی هستند که شنا در این مکان ها می تواند عامل بیماری های عفونی برای شناگران باشد چراکه مشاهده شده که برخی چوپانان از آب این مکان ها برای شستشوی دام ها نیز استفاده کرده اند بنابراین احتمال آلودگی بالاست.

۱۲ اردیبهشت امسال، جوان ۳۰ ساله‌ای که از اهالی شهرستان خرمدره‌ بود به همراه یکی از دوستان خود و با استفاده از قایق، مشغول صید ماهی بود که ناگهان به درون سد افتاده و به دلیل ناآشنایی با فن شنا، به زیر آب کشیده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صادق بوقی را بیشتر بشناسید ؟ / متن شعر آهنگی که می خواند چیست ؟! + فیلم