مازندرانی: قراردادی برای مربیگری در تیم ملی کبدی ندارم/ با بازگشایی مراکز ورزشی مخالف بودم


مازندرانی: قراردادی برای مربیگری در تیم ملی کبدی ندارم/ با بازگشایی مراکز ورزشی مخالف بودم

سرمربی سابق تیم ملی کبدی ایران گفت: مسئولان فدراسیون کبدی پس از مسابقات آسیایی اندونزی قرارداد من را تمدید نکردند.

مازندرانی: قراردادی برای مربیگری در تیم ملی کبدی ندارم/ با بازگشایی مراکز ورزشی مخالف بودم

غلامرضا مازندرانی سرمربی سابق تیم ملی کبدی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با وضعیت خودش پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تمرینات من در سالن‌های ورزشی تعطیل شده است. در شرایط فعلی در کوه تمرین می‌کنم. شرایط سختی است و برای این شرایط تدبیری اندیشیده نشده است.

او ادامه داد: در مجموعه ورزشی چند منظوره شهر گرگان برخی از تمرینات آمادگی جسمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده بود که پس از مدتی متوقف شد.

با بازگشایی مراکز ورزشی مخالف بودم

سرمربی سابق تیم ملی کبدی درباره بازگشایی برخی از باشگاه‌های ورزشی در شرایطی که ویروس کرونا هنوز از بین نرفته است گفت: از آنجایی که برخی از مسئولان با رابطه وارد دنیای ورزش شده اند، دانش کافی در برخی از زمینه‌ها را ندارند و شاهد تصمیم گیری‌های متفاوت در فضای ورزشی کشورمان هستیم. من با بازگشایی مراکز ورزشی مخالف بودم. به نظرم مطالعات کافی در این زمینه انجام نشده است و مسئولان با شیوه‌های آزمون و خطا تصمیم می‌گیرند.

قراردادی برای هدایت تیم ملی ندارم

مازندرانی درباره قرارداد خود برای هدایت تیم ملی کبدی کشورمان اظهار کرد: پس از بازی‌های آسیایی اندونزی ۲۰۱۸ قرارداد من با فدراسیون کبدی به پایان رسید. پس از آن مسئولان فدراسیون برای تمدید قرارداد با من هیچ تماسی نگرفته اند و پس از آن تاریخ هیچ حقوقی از فدراسیون کبدی دریافت نکرده ام. البته تمام مبلغ قرارداد گذشته ام را دریافت کرده ام.

او ادامه داد: مسئولان فدراسیون و رسانه‌ها از من به عنوان سرمربی تیم ملی نام می‌برند، اما من هیچ قراردادی با فدراسیون ندارم. در فدراسیون کبدی شرایط به این گونه است که حدود ۶ ماه قبل از مسابقات با مربیان برای هدایت تیم ملی مذاکره می‌کنند. مدت قرارداد تا پایان مسابقات است. مربیان ورزش کبدی امنیت شغلی ندارند.

مازندرانی: قراردادی برای مربیگری در تیم ملی کبدی ندارم/ با بازگشایی مراکز ورزشی مخالف بودم

مازندرانی افزود: از آن جایی که مدت قرارداد‌ها کوتاه است، تمامی مربیان نتیجه گرا عمل می‌کنند و هیچ وقت شاهد برنامه ریزی بلند مدت در ورزش کبدی نیستیم. اگر برنامه ریزی بلند مدتی در این ورزش صورت نگیرد پس از مدتی ما شاهد افت این رشته خواهیم بود و نمی‌توانیم قهرمانی هایمان را در عرصه‌های بین المللی تکرار کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی کبدی درباره وضعیت اقتصادی بازیکنان و مربیان در این ورزش گفت: من از سال ۱۳۷۵ به طور تخصصی در این رشته ورزشی فعالیت کرده ام. هزینه‌های زندگی من هیچ وقت از طریق این ورزش تامین نشده است و همه کسانی که در این رشته فعالیت می‌کنند، شغل دیگری دارند.

او ادامه داد: البته تعدادی از بازیکنان تیم ملی کبدی در چند سال گذشته توانستند قرارداد‌های خوبی با تیم‌های لیگ حرفه‌ای کبدی کشور هند امضا کنند. این چند نفر در این مدت درآمد‌های میلیاردی داشته اند، اما نمی‌توان وضعیت چند بازیکنان را به تمامی بازیکنان کبدی تعمیم داد.

بیشتر بخوانید:

آتراچالی: کرونا تاثیری در زندگی ورزشی من نگذاشته است/ ۴ سال است که گران قیمت‌ترین بازیکن لیگ هند هستم

مازندرانی درباره سوابق مربیگری خود اظهار کرد: از زمانی که این ورزش را آغاز کردم در کلاس‌های مربیگری حضور یافتم. زمانی که بازیکن تیم ملی بودم، مربیگری تعدادی از تیم‌های پایه را بر عهده داشتم. فاضل آتراچالی و میثم عباسی از نوجوانی شاگرد‌های من بودند. هنوز هم به دنبال پرورش استعداد‌های ناب در این رشته هستم که این کار را برای علاقه ام انجام می‌دهم و درآمدی برای من ندارد.

او افزود: به نظرم کشور ما از نظر استعداد در ورزش کبدی در رتبه اول دنیا قرار دارد. اگر مدیریت درستی در ورزش ما باشد با همین بودجه‌های کم هم می‌توان با پرورش این استعداد‌ها به موفقیت‌های بزرگ رسید.

پیشنهاد‌های مربیگری در تیم‌های خارجی را نپذیرفتم

مازندرانی درباره پیشنهاد‌های مربیگری که از طرف تیم‌های خارجی به او شده است گفت: برای مربیگری تیم‌های خارجی ملی و باشگاهی مختلف، به من پیشنهاد‌های زیادی شده است. این پیشنهاد‌های خارجی نسبت به دوری از خانواده ام ارزشی نداشت و این پیشنهادات را رد کردم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟