300 میلیارد تومان ماهانه به پروژه گازرسانی سیستان و بلوچستان تزریق می‌شود


300 میلیارد تومان ماهانه به پروژه گازرسانی سیستان و بلوچستان تزریق می‌شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شرایط سخت کنونی جامعه کارهای ارزشمند در کشور و منطقه در حال انجام است گفت: تنها در پروژه گازرسانی به این استان ماهانه 300 میلیارد تومان اعتبار نقدی تزریق می‌شود.

احمدعلی موهبتی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان گفت: فرودگاه سراوان با داشتن باندی کاملا استاندارد تا هفته دولت به بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در مورد آب آشامیدنی چابهار بیان کرد: هم‌اینک ۴۸.۵ درصد برخورداری آب در این شهرستان وجود دارد و تا پایان سال به میانگین کشوری در این منطقه خواهیم رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی و مسکن، دولت اعتبارات خوبی برای این استان در نظر گرفته است تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان اعتبار تنها بنیاد مسکن در حوزه ساخت مسکن در این منطقه هزینه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: براثر آمار رسمی ۳.۵ درصد نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده که با توجه به بارندگی‌های اخیر و رونق کشاورزی و دامداری این میزان بیشتر نیز خواهد بود.

موهبتی اظهارداشت: بستر سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان فراهم شده و کارهای خوبی در این استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷، ۳۴ درصد رشد صادرات از سیستان و بلوچستان به سایر کشورها را داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتظار می‌رود رسانه‌ها و مدیران این استان در جهت تشریح کارهای انجام شده در این منطقه و القای حس امید در میان جامعه تلاش کنند.

وی در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت انرژی در این استان مطلوب نیست و نیاز است همگان به ویژه مراکز اداری بیش‌ازپیش به این مورد توجه کرده و صرفه جویی کنند.

اختصاص بیش‌از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به سیستان و بلوچستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیش‌از ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب به این استان اختصاص یافت.

مهرداد عرب اول با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان این اعتبار توزیع شده است بیان کرد: ۴۱۲ میلیارد تومان در حوزه ردیف استانی، ۱۷۰ میلیارد تومان سه درصد نفت و گاز، ۶۱۲ میلیارد تومان متوازن، چهار میلیارد و ۳۰۰ بازارچه های مرزی و ۱۴ میلیارد تومان راه روستایی سیستان و بلوچستان بوده است.

وی تصریح کرد: بقیه اعتبارات تملک بر اساس جدول ۱۰ بر یک در نشست آینده شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان تصویب خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین ۴۶۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای مربوط به حقوق و دستمزد در این نشست تصویب شد.

وی اظهار داشت: اتمام مطالعات آمایش سرزمینی سیستان و بلوچستان یکی از اتفاق‌های مبارک در حوزه توسعه این استان است که به درستی انجام شد.

عرب گفت: طبق آخرین اطلاعات کسب شده از خزانه، سال گذشته ۸۵ درصد اعتبارات سیستان و بلوچستان جذب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید