استاندار خراسان رضوی از ایجاد 231 فرصت شغلی در شهرستان رشتخوار این استان خبر داد


استاندار خراسان رضوی از ایجاد 231 فرصت شغلی در شهرستان رشتخوار این استان خبر داد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: رشتخوار پیشتر دو هزار نفر بیکار داشت که پس از اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی برای 231 نفر در این شهرستان شغل ایجاد شده که به ارتقای امنیت و فرهنگ منطقه کمک شایانی کرده است.

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست بررسی الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی شهرستان رشتخوار که به صورت ویدیو کنفرانس با مسوولان آن منطقه در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد افزود: شهرستان رشتخوار تاکنون رتبه مناسبی در بین شهرستان‌های دیگر استان در خصوص اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی به دست آورده است.
وی ادامه داد: امروز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان رشتخوار هستیم و مسوولان و مدیران معین اقتصادی با انگیزه در این خصوص فعالیت می‌کنند و توفیقات خوبی نیز نصیب آنان شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: با این که هشت ماه از انعقاد قرارداد با معین‌های اقتصادی شهرستان رشتخوار گذشته، شرایط خوبی در این منطقه به لحاظ اشتغال و تولید به وجود آمده است.
رزم حسینی افزود: زمانی که مردم شهرستان رشتخوار کار و فعالیت را ببینند، اعتماد کرده و در آبادانی منطقه مشارکت می‌کنند و این نگرش اعتمادآفرینی برای توسعه باید در شهرستان رشتخوار تعمیق شود.
وی ادامه داد: بیماری کرونا رکود بی‌سابقه‌ای را در اقتصاد جهان به وجود آورده است که حتی چنین رکودی در جنگ جهانی دوم نیز رخ نداد و تبعات ناشی از بخش زیادی از اقتصاد جهان را نیز درگیر خواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: مشکلات مربوط به پروژه‌های اقتصادی شهرستان رشتخوار در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و برای آنها راه‌حل لازم اتخاذ می‌شود.
رزم حسینی رفع مشکلات مالی طرحهای فولادی دو شهرستان خواف و رشتخوار را منوط به پیگیری از طریق مدیرعامل ایمیدرو دانست و افزود: طرحهای مزبور جزء فعالیتهای مطلوب در این شهرستان بوده که لازم است مدیران محلی این موضوع را با حضور در تهران و طی صحبت با مدیرعامل ایمیدرو حل کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سال گذشته دو هزار و ۵۷ نفر بیکار در شهرستان رشتخوار شناسایی شد که با تحقق اشتغال دو هزار و ۱۸۲ نفر که در اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در این شهرستان پیش بینی شده، میزان بیکاری در این شهرستان به صفر خواهد رسید.
علی رسولیان افزود: دو طرح فولادی که قرار است امسال در منطقه رشتخوار و خواف به بهره برداری برسد، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
رییس نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی نیز در این نشست گفت: چهار معین اقتصادی شهرستان رشتخوار شامل شرکت مجتمع سنگان خواف، شرکت فولاد قائم نور، شرکت خورشید باران و گروه تولیدی امید نور می‌شوند.
علی اکبر لبافی افزود: همه اضلاع اقتصادی – فرهنگی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در شهرستان رشتخوار فعال هستند و به صورت مستمر عملکرد معینها را پیگیری می‌کنند و چهار معین شهرستان رشتخوار در گامهای پنجم و ششم از گامهای ۶ گانه الگوی مزبور قرار دارند.
وی اظهار داشت: تاکنون معین‌های اقتصادی رشتخوار ۱۰۰ فعالیت اقتصادی یا کسب و کار اعم از خرد، متوسط و بزرگ با پیش بینی ایجاد فرصت شغلی برای دو هزار و ۴۸۲ نفر در مرحله نخست سامانه رصد معینهای اقتصادی به ثبت رسانده‌اند که مورد تایید فرماندار قرار گرفته است.
او اضافه کرد: از این تعداد ۴۰ فعالیت اقتصادی با پیش بینی اشتغال برای ۲۳۱ نفر در سامانه رصد معین های اقتصادی توسط نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی به ثبت رسیده و مورد تایید قرار گرفته است.
رییس نهاد مردمی اقتصاد مردمی خراسان رضوی گفت: در مجموع از کل فعالیتهای اقتصادی معینهای رشتخوار که در سامانه رصد مورد تایید این نهاد قرار گرفته، ۱۴ فعالیت با پیش بینی اشتغال برای ۱۳۵ نفر به بهره برداری رسیده است که این کسب و کارها از نوع خرد و کوچک هستند.
لبافی اظهار داشت: صندوق‌های حسابهای توسعه روستایی با ۵۶ حساب و دو هزار و ۴۹۳ عضو در شهرستان رشتخوار شکل گرفته است که از این تعداد ۵۵ حساب با گردش مالی ۶ میلیارد ریال با عضویت دو هزار و ۳۸۳ نفر به تایید نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی رسیده است.
وی ادامه داد: ۶۷ فعالیت فرهنگی توسط معینهای اقتصادی شهرستان رشتخوار با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال هم در حال انجام است.
رییس دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: برنامه امسال معینهای اقتصادی شهرستان رشتخوار ایجاد هزار و ۴۴۵ شغل در قالب ۲۵ فعالیت اقتصادی است.

الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی طرح ابتکاری از سوی استاندار خراسان رضوی است که از زمستان سال ۱۳۹۷ در استان اجرایی شده است و معین‌های اقتصادی در این الگو مسوولیت توانمندسازی بخش‌های محروم و روستاهای استان را برعهده گرفته‌اند. مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شامل دو بخش است که یک بخش آن مربوط به فعالیت معین‌ها در روستاهاست و دیگری امضای تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن درباره دختر ؛ جملات کوتاه و طولانی در مورد دختر قوی و دختر بودن