در آمریکا نمی‌توان نفس کشید


در آمریکا نمی‌توان نفس کشید

کشته شدن یک جوان سیاه پوست آفریقایی آمریکایی غیر مسلح به نام جرج فلوید به دست یک افسر پلیس، در شهر مینیاپولیس اعتراض های گسترده و خشونت آمیزی را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، اعتراضات در آمریکا بعد از قتل جوان سیاه پوست توسط پلیس آمریکا ادامه دارد و چندین شهر دیگر را هم در برگرفته است. پلیس افراد زیادی را دستگیر کرده است و معترضان خشمگین دست به تخریب اماکن و آتش زدن خودروی پلیس زده اند. در مینیاپولیس با وجود قانون منع آمد و شد اعتراضات همچنان ادامه دارد.

کشته شدن یک جوان سیاه پوست آفریقایی آمریکایی غیر مسلح به نام جرج فلوید به دست یک افسر پلیس، در شهر مینیاپولیس اعتراض های گسترده و خشونت آمیزی را در پی داشته است. تظاهرکنندگان آمریکایی با آمدن به خیابان های بسیاری از ایالت های این کشور از جمله دنور، فیلادلفیا، نیویورک، واشنگتن و میامی کشته شدن جوان سیاه پوست توسط افسران پلیس را محکوم کردند.

شبکه سی ان ان گزارش کرده است که نیروهای واکنش سریع کاخ سفید را به دلیل برگزاری اعتراضات شدید آمریکایی ها در بیرون آن، بستند و ورود و و خروج به آن ممنوع کردند. در چند شهر آمریکا درگیری های بین سیاه پوستان معترض با پلیس وجود دارد و حتی در شهر مینیاپولیس قانون منع آمد و شد شبانه وضع شده است.

براساس این گزارش، با ورود تظاهرات کنندگان به خیابان پنسیلوانیا- لافایت پارک، کاخ سفید، سالن کنفرانس های مطبوعاتی و دفاتر روزنامه نگاران بسته شده است.

ساکنان نیویورک هم مانند چند شهر دیگر آمریکا در اعتراض به قتل فلوید به خیابان ها آمدند تا به نژادپرستی اعتراض کنند. پلیس نیویورک اما با خشونت به گروهی از معترضان که با سر دادن شعار نمی توانم نفس بکشم به خیابان آمده بودند به مقابله پرداخت.

شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا نیز در اعتراض به وحشی گری و نژادپرستی پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان که سابقه ای طولانی دارد، شاهد برگزاری تظاهرات هایی بوده است. در شهر واشنگتن صدها نفرهم با تجمع در حومه چایناتاون با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار اعتراض خود را نسبت به تبعیض نژادی بر ضد رنگین پوستان نشان دادند.برخی از افراد هم بر روی زمین دراز کشیدند و اعتراض خود را نشان دادند.

شهروندان آتلانتا روز جمعه در اعتراض به مرگ غم انگیز جورج فلوید به دست نیرو‌های پلیس به خیابان‌های این شهر ریختند. این اعتراضات در برخی نقاط به خشونت کشیده شد. ویدئو‌های زیادی از اعتراضات مردم شهر آتلانتا در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، که در آن نیرو‌های پلیس با تجهیزات ضد شورش با مردم درگیر می‌شوند.

دونالد ترامپ در واکنش به اعتراض مردم دستور شلیک مستقیم به معترضان را صادر کرده است. احتمال برقراری حکومت نظامی در مینیاپولیس وجود دارد. ترامپ در توئیتر نوشت: من نمی‌توانم صرفا عقب بایستم و ببینم این اتفاقات برای مینیاپلویس یک شهر بزرگ آمریکایی رخ می‌دهد. او صراحتا تظاهرکننندگان سرکش را جانی توصیف کرده و با لحنی تهدید آمیز گفت: وقتی غارت شروع شود تیراندازی شروع می‌شود.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها