گزارش توسعه منطقه‌ای سردشت به وزارت کار رسید


گزارش توسعه منطقه‌ای سردشت به وزارت کار رسید

مهاباد- ایرنا- معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری، برای بررسی ویژه مسایل مربوط به سردشت، گزارش توسعه منطقه‌ای این شهرستان در وزارت کار تهیه شده است.

حجت‌الله میرزایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از این گزارش مربوط به سرمایه‌گذاری‌هایی است که بخش خصوصی می‌تواند در این شهرستان انجام دهد و بخشی دیگر استفاده از منابع توسعه ملی یا اشتغالی مثل اعتبارات تبصره ۱۸، روستایی و یا سایر منابع است.

وی افزود: همچنین تلاش می‌شود با بکارگیری بخشی از کارآفرینان بزرگ ملی فرصت‌های جدید اشتغال را در سردشت ایجاد کنیم.

وی در خصوص راهکار این وزارتخانه برای رفع مشکلات مربوط به کولبران بیان کرد: مهم‌ترین راهکار در این خصوص فعال‌سازی مرز و ایجاد زیرساخت‌های آن است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی واردات و صادراتی که در مرز «کیله» سردشت وجود دارد با ایجاد زیرساخت‌ها قابل بهره‌برداری است.

مرز «کیله» سردشت به علت قرارگیری در نقطه استراتژیکی دارای مزیت دسترسی نسبت به سایر مرزهای کشور به عراق و سوریه است که می‌تواند برای صادرات و واردات نقش موثر توسعه محلی و منطقه‌ای را داشته باشد.

گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ شمسی برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانجات و تولید کنندگان داخلی کشور آغاز به کار کرد؛ این مرز که در ۲۰ کیلومتری شهر «قلعه‌دیزه» در شمال عراق قرار دارد، یکی از بازارچه‌های مهم آذربایجان‌غربی در زمینه صادرات کالا محسوب می‌شود.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است؛ این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مصوب «کیله» و «اشکان» است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل