سرنگونی پهپاد جاسوسی تروریست‌ها در سوریه


سرنگونی پهپاد جاسوسی تروریست‌ها در سوریه

منابع روسی زبان اعلام کردند جنگنده روسیه یک پهپاد جاسوسی آمریکایی که در اختیار تروریست‌ها بود را در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه سرنگون کرد.

سرنگونی پهپاد جاسوسی تروریست‌ها در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع روسی زبان مدعی سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه شدند.

خبرگزاری روسی آویاپرو اعلام کرد پهپاد متجاوز آمریکایی که از سوی تروریست‌های جبهه النصره بکار گرفته می‌شد، در هنگام انجام یک پروازجاسوسی در حوالی پایگاه حمیمیم، از سوی جنگنده روسی هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

این پهپاد آمریکایی قصد داشت حمله احتمالی را به پایگاه هوایی حمیمیم که در اختیار ارتش روسیه است، صورت دهد.

خبرگزاری آویاپرو به نقل از منابع مطلع اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اوایل سال جاری این پهپاد را در اختیار تروریست‌های جبهه النصره قرار داد. وزارت دفاع روسیه هنوز درباره جزئیات این حادثه خبری منتشر نکرده است.

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک جنگنده روسی هواپیمای جاسوسی آمریکا را که در حال پرواز به سمت یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور در استان لاذقیه سوریه بود، شناسایی کرد.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این حادثه پس از آن بوقوع پیوست که یک جنگنده روسی به منظور مقابله با یک هدف هوایی شناسایی شده، که به سمت مواضع روسیه در سوریه در حال حرکت بود، از پایگاه هوایی حمیمیم برخاست. این هواپیمای جاسوسی متعلق به نیروی هوایی آمریکا شناسایی شد.

پیشتر نیز پایگاه المصدر نیوز گزارش داد یک هواپیمای نظامی آمریکا که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی سوریه و هک سامانه پدافندی اس-۴۰۰ را داشت، از سوی یک هواپیمای روسی رهگیری شد.

بمب افکن‌ها، هواپیما‌های جاسوسی و پهپاد‌های آمریکا و ناتو مرتبا در حال پرواز در نزدیکی پدافند هوایی روسیه در پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه و بر فراز دریای سیاه و بالتیک هستند. وزارت دفاع روسیه مواردی از این اقدامات جاسوسی را به طور هفتگی گزارش می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان