یک پیری خطرناک


یک  پیری  خطرناک

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به روند پیرشدن جمعیت کشور، نسبت به خطرات افزایش سن جمعیت کشور هشدار داد.

صادق خدادادی به مناسبت روز ملی جمعیت (30 اردیبهشت) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر کاهشی ولادت در کشور طی سالهای اخیر گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد کاهش موالید کشور هستیم، بطوری که در همین استان کرمانشاه سالانه حدود دو تا سه هزار مورد کاهش ولادت داریم که ادامه این روند می تواند نگران کننده باشد.

وی افزود: موالید کشور و استان درحالی طی سالهای اخیر روند کاهشی داشته که از طرفی دیگر با سیر افزایش مرگ و میر در کشور و استان طی این مدت مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در سالهای اخیر هر سال حدود پنج تا هفت درصد فقط به آمار مرگ و میر استان کرمانشاه افزوده می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه ادامه این وضعیت جمعیتی را نگران کننده دانست و افزود: اگر با همین روند پیش برویم، قطعا درسالهای نه چندان دور ایران از یکی از جوانترین کشورهای جهان به یکی پیرترین کشورها تبدیل خواهد شد.

خدادادی پیرشدن جمعیت را با خطراتی همراه دانست و افزود: قطعا یک کشور پیر در وهله اول امنیت نخواهد داشت، چرا که نیروی جوانی برای دفاع از کشور ندارد.

وی افزود: مشکلات پیر شدن جمعیت گردن تولید و اشتغال کشور را هم می گیرد و کشور نمی تواند تولید خوبی داشته و چرخ اقتصاد خود را بچرخاند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین تا دیر نشده باید اقدام موثری در بحث اجرای سیاست های کلی جمعیت صورت گیرد.

وی افزود: این سیاست های کلی در اردیبهشت ماه سال 1393 و در پی کاهش نرخ باروری کشور به کمتر از سطح جانشینی، از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و لازم است دستگاه های مربوطه اهتمام تامی در بحث اجرایی کردن این سیاست ها داشته باشند.

خدادادی تصریح کرد: از جمله راهکارهای افزایش جمعیت، کاهش سن ازدواج، تشویق به افزایش فرزندآوری، ترویج تشکیل خانواده و حمایت از زوج های جوان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ هانده ارچل از چهره و ظاهر جدیدش رونمایی کرد!