نماینده مجلس: معرفی حقوقدانان قوه قضاییه به مجلس اقتدار می‌بخشد


نماینده مجلس: معرفی حقوقدانان قوه قضاییه به مجلس اقتدار می‌بخشد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: طرح معرفی حقوقدانان قوه قضاییه به مجلس طرح خیلی خوبی است چرا که می‌تواند نقش و اقتدار به مجلس بدهد. ما هر چه بتوانیم به مجلس اقتدار بدهیم، نقش مردم را پررنگ‌ می‌کنیم.

محمدرضا صباغیان بافقی روز یکشنبه در موافقت با معرفی حقوقدانان قوه قضاییه به مجلس اظهار داشت: تا به حال ۲ برابر اعلام می‌کردند و مشکل خاصی هم نبوده است. الان بحثی مطرح شده که فردی که معرفی می‌شود می‌تواند حتی بعد از در دستور کار قرار گرفتن این موضوع استعفا بدهد. اصلا این نقض، هدف اصلی و اولیه این قانون است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من این دو برابر بودن یعنی اینکه هر کسی را که قوه قضاییه معرفی کرد مجلس باید تایید کند و این مجلس دیگر نقشی ندارد. ای کاش نمایندگان پیشنهاد می‌کردند به جای ۲ برابر، ۴ برابر حقوقدان معرفی می‌شد که نقش مجلس پررنگ‌تر شود.

صباغیان بیان داشت: اینکه ما همین اختیار را هم از خودمان طبیعتا سلب می‌کنیم. خب اختیار داشته باشند که یکی از آنها استعفا بدهد. طبیعی است که این قضات زیرمجموعه قوه قضاییه هستند. اگر رییس قوه قضاییه به فرض، نظرش یک فرد خاصی باشد و اشاره کند که شما باید استعفا بدهید، طبیعتا این مشکل ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: بنابر این پیشنهاد و این طرح خیلی خوبی است و می‌تواند نقش و اقتدار به مجلس بدهد. نمایندگان محترم ما هر چه بتوانیم به مجلس اقتدار بدهیم، نقش مردم را پررنگ‌تر می‌کنیم. در صورتی که همه شاهد هستیم که این مجلس اینقدر نحیف و ضعیف شده که خیلی نقش در مسائل کشور ندارد.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: خواهش من این است که برای حفظ اقتدار مجلس باید این قانونی که هست اجرا شود تا قبل حتی این اختیار هم هست تا قبل از اینکه در دستور کار قرار بگیرد می‌تواند تغییر بدهند و استعفا بدهند و یک فرد دیگری را جایگزین کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل