افزایش توان هسته‌ای چین با بمب‌افکن فراصوتی  


افزایش توان هسته‌ای چین با بمب‌افکن فراصوتی  

تهران – ایرنا – تکمیل مراحل ساخت بمب‌افکن پنهان‌کار و فراصوتی چین در سال جاری، در کنار آمریکا و روسیه این کشور را از توان پرتاب مواد اتمی از زمین، هوا و دریا برخوردار می‌کند.

چین درنظر دارد این بمب افکن موسوم به «شیان اچ – ۲۰» را در سال جاری در اوج تشدید تنش های بین المللی، آزمایش کند.

بمب افکن شیان اچ – ۲۰، توان سه گانه هسته ای چین را تکمیل می کند و برد تهاجمی این کشور را به دو برابر افزایش می دهد. این بمب افکن، استرالیا، ژاپن و کره را در تیررس خود دارد.

بدین ترتیب، علاوه بر آمریکا و روسیه، چین نیز از توان نظامی سه جانبه بهره می برد که از قابلیت پرتاب موشک های هسته ای از زمین، هوا و دریا برخوردار است.

منابع نظامی به نشریه «ساوت چاینا مورنینگ پست» گفتند که احتمالا از این بمب افکن در نوامبر سال جاری (آبان - آذر) در نمایشگاه هوایی «ژوهای» چین رونمایی می شود.

اما با تشدید جنگ لفظی بین واشنگتن و پکن درمورد منشا شیوع کرونا، این بمب افکن می تواند با خطرآفرینی برای پایگاه ها و ناوگان های آمریکا در اقیانوس آرام، فضا را متشنج تر کند.

دو کشور گشت های دریایی را در تنگه تایوان و دریای جنوبی و شرقی چین افزایش داده اند.

بمب افکن چین با موشک های هسته ای و متعارف با حداکثر وزن پرتاب بیش از ۲۰۰ تن مجهز می شود.

یک منبع نظامی اعلام کرد: تمامی بمب افکن های راهبردی همچون موشک های بالستیک قاره پیما، از قابلیت استفاده برای حمل سلاح هسته ای برخوردارند و اگر چین مدعی یک سیاست تدافعی ملی با ماهیت کاملا دفاعی است، چرا به چنین سلاح دفاعی نیاز دارد؟

منابع مزبور یادآور شدند که اگر آمریکا شمار بیشتری جت جنگنده فراصوتی اف – ۳۵ در منطقه مستقر کند، این کار چین را به رونمایی از این بمب افکن وا می دارد. آمریکا تاکنون حدود ۲۰۰ نوع از این جنگنده ها را به ژاپن و کره جنوبی فروخته است.

در این میان، چین، آمریکا را به راه اندازی جنگ تبلیغاتی متهم می کند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را مسئول جلوگیری از تلاش های بین المللی برای مقابله با کرونا پس از متهم کردن پکن به پنهان کاری درمورد شیوع این ویروس، می داند.

آمریکا بیش از هر کشور دیگری تحت تاثیر بیماری کووید – ۱۹ قرار گرفته است، به طوری که بیش از ۶۸ هزار نفر در این کشور براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

رهبران جهان از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تلویحا نسبت به تاکتیک های چین برای اطلاع رسانی نادرست در بحران کرونا، ابراز نارضایتی کرده اند.

مقام های چین هر گونه ارتباط بین شیوع ویروس کرونا و انستیتو ویروس شناسی ووهان را رد کرده اند. آمریکا گفته که این ویروس از آزمایشگاه های چین نشت کرده است.

در همین حال، پکن تاکید دارد که سازمان جهانی بهداشت هیچ مدرکی مبنی بر ساختگی بودن این ویروس نیافته است.

بیماری کووید – ۱۹ بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان بیش از ۲۴۷ هزار نفر را گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022