آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99


آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99
رییس کانون کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در مورد میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۹، توضیحاتی داد.

علی دهقان کیا رییس کانون کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۹۹، گفت: قرار است شورای عالی کار جلساتی را دوباره برگزار کند، چراکه هنوز بطور قطعی حقوق کارگران مشخص نیست.

او گفت: بیات رییس کانون عالی بازنشستگان کشور در جلسه ای از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا کرد که ۲۱ درصد افزایش حقوق باید در تمام سطوح اعمال شود و حداقل حقوق یک بازنشسته تامین اجتماعی نباید کم تر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد.

دهقان کیا ادامه داد: در سال پیش حقوق هر بازنشسته تامین اجتماعی یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲۱ درصدی، یک میلیون و ۸۳۹ هزار تومان می شود و پیشنهاد بیات این بود که حداقل حقوق بازنشسته ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر نشود.

رییس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی همان حداقل حقوق کارگر مصوب در شورای عالی کار است.

گقتنی است؛ امسال در جلسات شورای عالی کار، افزایش ۲۱ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۹ تعیین شده است که البته هنوز این میزان به قطع معلوم نیست، چراکه نمایندگان کارگری بر این میزان افزایش انتقاداتی داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا