چرا برخی، قهوه را همراه با آب خنک می‌نوشند؟


چرا برخی، قهوه را همراه با آب خنک می‌نوشند؟

در بسیاری از مهمانی‌ها و قهوه‌خانه‌ها، همراه قهوه، آب خنک به مهمان می‌دهند که دلایل متعددی دارد.

چرا برخی، قهوه را همراه با آب خنک می‌نوشند؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به مهمانی رفته باشید و میزبان از شما با قهوه همراه آب پذیرایی کند و این امر شما را متعجب کرده است.

یکی از مواردی که برای رعایت آداب مهمانداری در نظر می‌گیرند این است که شما هیچ زمانی از مهمان خود سوال نمی‌کنید که آیا گرسنه است یا خیر یا احتیاج به پذیرایی و نوشیدنی دارد یا نه و اگر مهمان اول آب را خورد و بعد قهوه را، نشان دهنده این است که گرسنه است و اگر اول قهوه و سپس آب را خورد، می‌تواند نشان دهنده سیری مهمان باشد.

قهوه همراه آب در کافه‌ها

شاید برای شما در کافه اتفاق افتاده باشد که زمانی که قهوه ترک سفارش داده‌اید قهوه ترک همراه آب برای شما سر میز گذاشتند. دستپاچه نشوید و تعجب نکنید. این‌ها همه سلیقه و عادت‌اند. برخی دوست دارند برای آنکه طعم قهوه‌ای غلیظ مثل قهوه ترک را به درستی درک کنند قبل از آن یک لیوان آب سرد بنوشند.

بعضی هم بر این باورند که قهوه روی دندان‌های آن‌ها تاثیر می‌گذارد و ممکن است به دندان هایشان رنگ بدهد و به همین دلیل بعد از قهوه آب می‌نوشند.

بیشنر بخوانید: رازگشایی از علت سردرد‌های شدید

بعضی افراد هم عقیده دارند که قهوه تُرک به دلیل غلظت زیاد آن به سقف دهان می‌چسبد و برای رفع آن بعد از قهوه آب می‌خورند تا دهان با این غلظت زننده باقی نماند.

در نهایت تمام این موارد یک عادت یا سلیقه افراد است که می‌تواند به روش‌های مختلف برداشت شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)