مدیریت پارک جنگلی شهرستان قرچک به شهرداری واگذار شد


مدیریت پارک جنگلی شهرستان قرچک به شهرداری واگذار شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: به منظور تحقق اصل 44 قانون اساسی، مدیریت پارک جنگلی 37.5 هکتاری این شهرستان به شهرداری قرچک واگذار شد.

اصغر سپه‌وند روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و برون‌سپاری وظایف دولت و در اجرای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، مدیریت بهره‌برداری از پارک جنگلی قرچک به مدت ۱۰ سال به شهرداری این شهر واگذار شد.

وی افزود: با اجرای این طرح، تمامی فعالیت‌ها از قبیل آبیاری، کاشت درخت، احداث آلاچیق و سازه‌های کمپ از سوی شهرداری و زیر نظر ناظر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک تصریح کرد: تمامی اقدامات قابل اجرا در پارک جنگلی قرچک بر اساس دستورالعمل‌های ارائه شده در کتابچه مدیریت بهره‌وری این منطقه صورت می‌گیرد.

سپه‌وند اظهار کرد: شهرداری قرچک علاوه بر اقدامات مربوط به نگهداری از پارک جنگلی، باید سالانه هزینه‌ای را بابت در اختیار قرار گرفتن پارک جنگلی به حساب دولت واریز کند.

در منطقه زیباشهر قرچک، در مجاورت فرمانداری این شهرستان بوستانی جنگلی واقع شده که با وسعتی بالغ بر ۳۷ هکتار از جمله بزرگترین فضاهای سبز شهرستان های جنوب شرق استان تهران محسوب می شود.

این پارک جنگلی که در سال های اخیر با خاکسپاری دو شهید گمنام به یکی از مناطق مهم فرهنگی، گردشگری و زیارتی تبدیل شده در سال ۱۳۶۲ پس از موات اعلام شدن توسط حاکم شرع، با درخواست استانداری تهران و فرمانداری شهرستان ورامین که آن زمان قرچک بخشی از آن محسوب می شد به شهرداری قرچک برای احداث پارک جنگلی واگذار شد.

اما سال ۱۳۸۹ با طرح دعوی از سوی برخی اشخاص دستگاه قضا حکم به قلع و قمع این زمین ها به نفع مالک صادر و شهرداری قرچک را به پرداخت ده ها میلیارد تومان محکوم کرد.

سال گذشته و با اجرای طرح کاداستر ( صدور سند تک برگ دولتی، این زمین های ملی بار دیگر به نفع دولت مصادره و برای آنها سند صادر شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان کم خونی با مصرف این آجیل سرشار از ویتامین ب 6