فرماندار ممسنی: گاز باید جایگزین نفت سفید در روستاهای شهرستان شود


فرماندار ممسنی: گاز باید جایگزین نفت سفید در روستاهای شهرستان شود

شیراز-ایرنا- تنوع اقلیم و تعداد زیاد مناطق روستایی، ممسنی را به شهرستانی با مصرف بالای نفت سفید در روستاها تبدیل کرده که فرماندار این شهرستان می گوید انتظار است با اقدامات در حال انجام و پیگیری برای گازرسانی، زمینه کاهش مصرف نفت سفید فراهم شود.

داود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در شش ماه گذشته ۸.۵ (هشت و نیم) میلیون لیتر نفت سفید برای تامین سوخت روستاهای بدون گاز این شهرستان توزیع شد که پیش بینی می شود در سال جاری با گازرسانی به تعدادی از روستاهای ممسنی این رقم به نصف کاهش یابد.

وی گفت: ۱۷۸ روستا در این شهرستان قابلیت گازرسانی دارد که ۱۲۵ مورد آن تاکنون گازرسانی شده که ۱۰۰ روستا در دولت تدبیر و امید از این امکانات بهره مند شده اند.

ایوبی افزود: در این شهرستان قریب ٣٠٠پارچه روستا و آبادی وجود دارد که از این تعداد ۱۶۸ روستای آن قابلیت و شرایط گازرسانی در زمان فعلی را دارد که از این تعداد تاکنون ۱۲۵ روستا گازرسانی شده یا در حال گازرسانی است که قریب یکصد روستا در دولت دهم و یازدهم به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: برای ۴۳ روستای باقیمانده اقدامات لازم برای گازرسانی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم به اکثریت این روستاهاگازرسانی شود.

ایوبی اضافه کرد: سرانه گازرسانی دو دهستان پراشکفت و میشان این شهرستان به علت مسافت و کوهستانی بودن بسیار بالاتر از سرانه کشوری برآورد شده اما رایزنی و پیگیری‌های لازم برای گازرسانی به این دو روستا در حال انجام است.

فرماندار ممسنی به اجرای توزیع الکترونیکی نفت سفید در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار می رود روستاییان فاقد گاز با ثبت نام در سامانه تجارت آسان برای تامین سوخت مورد نیاز ثبت نام کنند تا در تامین آن دچار مشکل نشوند.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال