ترامپ، گورباچف آمریکا


ترامپ، گورباچف آمریکا

هیچ بعید نیست که ترامپ با برافروختن آتش جنگ داخلی همان نقش گورباچف را در فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق ایفا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما , سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: رئیس جمهور آمریکا با تحریک مردم برای تظاهرات ضد قرنطینه خانگی با آتش بازی می کند و بعید نیست که آمریکا و بلکه کل جهان را به آتش بکشد.ترامپ، گورباچف آمریکا

عبدالباری عطوان در یادداشت جدید خود در این روزنامه تصریح کرد: اقدامات این روزهای دونالد ترامپ در تحریک آفرینی علیه نظام سیاسی کشورش و مطالبه از تظاهرکنندگان مسلح برای آمدن به خیابان ها و شعار دادن علیه حاکمان ایالت های خود برای نقض قرنطینه خانگی و بسته شدن اقتصاد به منظور کاهش خطر همه گیری کرونا نه تنها در تاریخ آمریکا که در تاریخ سیاسی غرب بی سابقه است.
وقتی که ترامپ در توئیتر صراحتا از یاران نژادپرست و سفیدپوست خود می خواهد که «میشیگان و مینیسوتا و ویرجینیا را آزاد کنید» با توجه به این که این سه ایالت تحت حاکمیت دموکرات ها هستند این دعوتی آشکار برای فتنه و کاشتن بذر جنگ داخلی در کشوری است که معدن اسلحه به شمار می آید.
این سه ایالت که ترامپ یارانش را برای ورود به خیابان ها و تظاهرات در آن تشویق می کند پایگاه قدرتمند رقبای او در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آینده را تشکیل می دهند که درصد بالایی از مبتلایان به کرونا هم در آنها وجود دارند.
خطر این تحریک آفرینی ها برای تظاهرات به تهدید امنیت و نظم در این ایالت ها و سایر مناطق محدود نمی شود بلکه ممکن است به توسعه انتشار ویروس و ایجاد حالت هرج و مرج منجر شود.
دعوت رئیس جمهور به تظاهرات آن هم با انگیزه های نژادپرستانه و با پوشش انگیزه های اقتصادی دعوت به فاجعه است.
دو نفر هستند که نظ
دعوت رئیس جمهور به تظاهرات آن هم با انگیزه های نژادپرستانه و با پوشش انگیزه های اقتصادی دعوت به فاجعه است. دو نفر هستند که نظام دموکراتیک سرزمین های خود را به چالش می کشند و در صورتی که در راس قدرت نباشند به عصیان مدنی تحریک می کنند، اول ترامپ و بعد هم رفیق صمیمی او بنیامین نتانیاهو که زبان حالشان این است که یا راس حکومت می مانیم یا کشور را به آتش می کشیم.
ام دموکراتیک سرزمین های خود را به چالش می کشند و در صورتی که در راس قدرت نباشند به عصیان مدنی تحریک می کنند، اول ترامپ و بعد هم رفیق صمیمی او بنیامین نتانیاهو که زبان حالشان این است که یا راس حکومت می مانیم یا کشور را به آتش می کشیم.
عده ای ترامپ را گورباچف آمریکا می دانند زیرا گورباچف توانست اتحاد جماهیر شوروی را از بین ببرد و هیچ بعید نیست که ترامپ نیز با برافروختن آتش جنگ داخلی و تفاوت های نژادی و تبعیض میان نژاد سرمایه داری سفید پوست راست گرا و سایر نژادها که از نظر ایدئولوژیکی در سنگر مقابل ترامپ قرار دارند همان نقش گورباچف را ایفا کند.

ترامپ شغل ایجاد کرد و قدرت پول و تاجران را بر همه عوامل و معیارهای انسانی برتری داد از این رو اگر روند امور بر وفق مرادش نباشند در کشاندن کشورش یا شاید کل جهان به سوی نابودی تردید نخواهد کرد به ویژه آن که شانس پیروزی او در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری کاهش یافته است. این یک سناریو ترسناک به معنای کلمه است که با پیوستن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل کامل می شود.
عده ای ترامپ را گورباچف آمریکا می دانند زیرا گورباچف توانست اتحاد جماهیر شوروی را از بین ببرد و هیچ بعید نیست که ترامپ نیز با برافروختن آتش جنگ داخلی و تفاوت های نژادی و تبعیض میان نژاد سرمایه داری سفید پوست راست گرا و سایر نژادها که از نظر ایدئولوژیکی در سنگر مقابل ترامپ قرار دارند همان نقش گورباچف را ایفا کند.

ترامپ مثل دیکتاتورهای عرب است البته با موی بور از این رو جز در کشورهای عربی دوستدار و حامی ندارد البته با یک فرق اساسی و آن این که حاکمان آمریکا که با او مخالفت می کنند توسط پایگاههای مردمی خود انتخاب شده اند و در آمریکا در دست همه مردم بدون استثنا سلاح هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی