طرح سه فوریتی مجلس برای تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار خارج شد


طرح سه فوریتی مجلس برای تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار خارج شد

طرح سه فوریتی نمایندگان برای تعطیلی یک ماهه کشور در پی اخطار یکی از نمایندگان از دستور کار مجلس خارج شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در ادامه جلسه علنی صبح امروز سه شنبه 19 فروردین مجلس طرح سه فوریتی نمایندگان برای تعطیلی یک ماهه کشور برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که با اخطار علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر از دستور کار خارج شد.

این طرح طبق اصل 79 قانون اساسی به صحن مجلس ارایه شد و علی ادیانی در اخطار قانون اساسی این طرح را مغایر اصول 75، 79 و 176 قانون اساسی عنوان کرد و گفت: طبق اصل 79 قانون اساسی دولت باید در این زمینه لایحه ارایه دهد و مجلس آن را تصویب کند و طرح نمایندگان نمی تواند موجب تامین بار مالی برای دولت باشد.

وی گفت: همچنین این طرح مغایر اصل 176 قانون اساسی است چرا که تعطیلی، حد و حصر قایل شدن و محدود کردن حقوق شهروندی جزو اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مجلس نمی تواند همچین کاری را انجام دهد.

پزشکیان با وارد دانستن این اخطار گفت: این طرح از نظر قانونی اشکال دارد و ما نباید آن را می پذیرفتیم. وی این اخطار را به رای نمایندگان گذاشت و نمایندگان با این اخطار موافقت کردند و بدین ترتیب این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

عبدالکریم حسین زاده به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: از مجلس فعلی 40 روز باقی مانده است و این 40 روز برای ما نمایندگان ملت عددی نیست اما برای اینکه حافظ جان ملت در این 40 روز باشیم باید به این طرح رای مثبت داده شود.

وی با بیان اینکه این تصمیم گیری ها باعث سردرگرمی مردم شده است، گفت: مردم دیگر به ما اعتمادی ندارند و باید در رابطه با مدیریت کرونا تصمیم جدی و عاجلی گرفته شود. /

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟