آماده‌باش دستگاه‌های خدمات رسان قزوین برای مقابله با سیل


آماده‌باش دستگاه‌های خدمات رسان قزوین برای مقابله با سیل

قزوین - ایرنا - مدیرکل بحران قزوین نسبت به آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان تاکید کرد.

قدرت‌الله مهدیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی قزوین مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید، تمهیدات لازم جهت آماده‌باش به ۳۳ دستگاه عضو ستاد پیشگیری این استان جهت مقابله با وقوع احتمال سیل شده است.

وی، ورود این سامانه جدید بارشی را از اواخر وقت امروز دانست و تاکید کرد: شدت بارش‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به میزان ۴۰ میلی‌متر شده و اگرچه از مدت‌ها پیش لایروبی بستر رودخانه‌های شهری از سوی شهرداران نیز به عمل آمده اما توصیه‌های لازم به آنان جهت بازدید دوباره از حریم بستر رودخانه و پل‌ها به عمل آمده است.

این مسوول خطاب به کشاورزان استان قزوین اظهار داشت: با توجه به شدت کاهش دمای هوای هوا در اواخر هفته جاری، از کشاورزان و باغداران خواسته شده تا تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از سرمازدگی محصولات و درختان خود را داشته باشند.

مهدیخانی ادامه داد: از شهروندان استان قزوین نیز درخواست داریم تا با توجه به شیوع ویروس کرونا، ضمن ادامه پویش در خانه بمانیم، به غیر از موارد بسیار ضروری از منازل خود خارج نشده و از تردد و نزدیک شدن به بستر رودخانه و پل‌ها طی روزهای آینده خودداری کنند.

۱۵۷ رشته رودخانه در سطح استان قزوین وجود دارد که ۴۲ رشته آن از داخل شهرهای استان عبور می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم