شمار جانباختگان مصرف الکل در البرز به 37 نفر رسید


شمار جانباختگان مصرف الکل در البرز به 37 نفر رسید

کرج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که شمار جانباختگان الکل از اسفندماه 98 تا شانزدهم فروردین ماه جاری در این استان به 37 نفر رسیده است.

دکتر مهرداد بابایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت ۱۸۰ نفر دچار مسمومیت با الکل متالیک شدند که ۳۷ نفر آنان فوت کردند و مابقی تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: متأسفانه شیوع ویروس کرونا و ترس و تشویش ذهنی ایجاد شده در مردم ، زمینه را برای افراد فرصت طلب و سودجو فراهم کرده است و در این شرایط مردم برای نجات از نگرانی و سردرگمی به گروه ها و کانال های مجازی اقبال بیشتری دارند.

وی ادامه داد: افراد سودجو به انحای مختلف و با اهداف پلید ، آسیب هایی سنگین تر و گاه جبران ناپذیرتر از بیماری کرونا به مردم وارد می کنند. این افراد شیاد و فرصت طلب با اضافه کردن مواد سفید کننده مثل وایتکس به الکل متالیک که منشاء صنعتی و سمی دارد ، آن را به ماده ای بیرنگ تبدیل کرده و به جای اتانول به فروش می رسانند که مصرف آن باعث کوری ، نارسایی کلیوی و در نهایت مرگ خواهد شد.
همچنین استفاده از این ماده به منظور ضدعفونی دست و سطوح ، از طریق جذب پوستی و استنشاق می تواند افراد را در مخاطره قرار دهد.

دکتر بابایی گفت : راه های ورود ویروس کرونا به بدن، مخاطات تنفسی ( بینی ، نای و سلولهای ریه ) دهان و چشم ها هستند و لذا مصرف مشروبات الکلی و ورود آن به معده در از بین بردن این ویروس هیچ تأثیری نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید