وعده الهی درباره حاکمیت عدل بر جهان با ظهور محقق می‌شود


وعده الهی درباره حاکمیت عدل بر جهان با ظهور محقق می‌شود

حجت‌الاسلام متوسل با بیان‌اینکه وعده الهی درباره حاکمیت عدل بر جهان با ظهور محقق می‌شود، گفت: چون هم امام معصوم عادل است و به عدالت حکم می‌راند و هم 313 یار خالص حضرت(عج) در هر جای جهان حاکم باشند به عدالت حکم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه دارد.

از این رو، مباحث آموزشی این طرح که توسط کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... تشریح شده، حضورتان تقدیم می شود. آنچه در ادامه می آید شرح بخش نخست از «دستاوردهای حکومت امام زمان(عج)» است:

حجت الاسلام والمسلمین «محمود متوسل آرانی» درباره «دستاوردهای حکومت امام زمان(عج)» اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید هدف رسالت و بعثت همه پیامبران این بود که قسط و عدل در میان مردم حاکم شود: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» یعنی نه فقط پیامبر اکرم(ص) بلکه همه انبیاء با این هدف برانگیخته شده اند تا جایی برای ظلم و ظالمان نباشد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) ادامه داد: این هدف در زمان ها و مکان هایی به صورت اندک محقق شده اما عموماً ظلم و ظالمان بر زمین حکومت کرده اند. حال این سوال مطرح است که مگر می شود خدا چیزی را وعده بدهد اما وعده الهی محقق نشود؟، یعنی اگر جهان به پایان برسد و اینچنین نشود (عدالت جهانی اقامه نشود) خلف وعده الهی رخ داده است.

وی تصریح کرد: بنابر روایات، این وعده الهی در زمان ظهور امام زمان(عج) محقق می شود و عدالت بر جهان حکمفرما خواهد شد و دیگر ظالمان بر جهان حکومت نمی کنند، چراکه هم امام معصوم عادل است و به عدالت حکم می راند و هم 313 یار خالص حضرت(عج) در هر جای جهان حاکم باشند به عدالت حکم می کنند. باید توجه داشت ما در پی عدالت جهانی هستیم و این امر در روایات مورد تاکید است: «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْمًا وَجَوْرًا».

حجت الاسلام متوسل در پایان خاطرنشان کرد: اهل سنت از پیامبر(ص) نقل کرده اند ما شیعیان نیز در منابع آورده ایم که حضرت(ص) فرمودند: به واسطه آن حضرت(عج) است که خدا جهان را پر از عدل می کند بعد از آنکه ظلم و ستم جهان را فرا گرفته است. همه ما امید ظهور آن حضرت(عج) را داریم تا این حاکمیت عدل را از نزدیک درک کنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها