سیل همدلی بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان رودبار جنوب 


کانون های مساجد با بهره مندی از نیروهای مردمی، ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به محرومین و به ویژه سیل زدگان هستند و در جنوب کرمان شاهد سیل همدلی کانون های مساجد در کمک به سیل زدگان رودبار جنوب هستیم.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: یکی از مهم ترین آموزه های قرآن و اهل بیت علیهم السلام خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است و از دیدگاه مکتب حیاتبخش اهل بیت علیهم السلام خدمت گزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد.

متاسفانه در پی سیل اخیر، خانه و کاشانه تعدادی از هم وطنان جنوب کرمانی دچار آسیب شده است و همچنین این سیل ویرانگر به مزارع و احشام آنها نیز خسارت های جدی وارد کرده است و این هم وطنان برای بازگشت به زندگی عادی نیاز به یاری و مدد همه مردم دارند.


کانون های مساجد با بهره مندی از نیروهای مردمی، ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به محرومین و به ویژه سیل زدگان هستند همچنان که شاهد اقدامات و فعالیت ها اعضای کانون ها در عرصه های مختلف از جمله مقابله با کرونا هستیم.


پویش# کنارتم - هموطن راهی برای کمک به سیل زدگان جنوب کرمان


«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص برنامه کانون های مساجد برای کمک به سیل زدگان جنوب کرمان گفت: در همین راستا ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با همراهی ستاد عالی کانون های مساجد کشور اقدام به راه اندازی پویش # کنارتم - هموطن کرد.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: این پویش در راستای کمک رسانی و اطعام محرومین و سیل زدگان جنوب کرمان راه اندازی شد تا در ماه شعبان که همراه با اعیاد بزرگی است شادی را به محرومین هدیه دهیم.


وی اضافه کرد: در پویش # کنارتم - هموطن با مشارکت موسسه حضرت خدیجه(س) قم نیز قربانی ماه شعبان برای اطعام محرومین و سیل زدگان تامین می شود.


خوبی زاده ابراز کرد: به منظور جمع آوری کمک های نقدی مردم شماره حساب 5041721111223138 به نام موسسه آفتاب رحمت در نظر گرفته شده است و همچنین مردم می توانند جهت اهدا کمک های غیر نقدی با شماره 09126526341 تماس بگیرند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: تعدادی از کانون های مساجد معین جنوب کرمان از جمله کانون شهید باکری و کانون شهید احمد کریمی افشار که هر کدام بیش از ۲۰ کانون زیر مجموعه خود دارند و همچنین کانون فاطمیه در اقدامی خودجوش و جهادی به کمک سیل زدگان شتافتند.


وی ادامه داد: بسیاری از اعضای این کانون ها پس از فروکش کردن سیل به مناطق سیل زده رفته و در تخلیه آب از منازل سیل زدگان، شستن فرش ها، لای روبی منازل و همچنین طبخ و توزیع غذا در بین سیل زدگان پا به پای گروه های جهادی بسیج در حال خدمت رسانی هستند.


خوبی زاده با بیان این مطلب که موج همدلی مدیران کانون ها با سیل زدگان دیدنی است، عنوان کرد: جا دارد از حجت الاسلام جمشید خاوری مدیر کانون شهید باکری، فهیمه برخان مدیر کانون فاطمیه و همچنین مهدوی مدیر کانون معین شهید احمد کریمی افشار تشکر کنم که با تهیه اقلام خوراکی، بهداشتی و حتی پتو و دمپایی به کمک مدیران و اعضای کانون های مساجد که در بخش زهکلوت زندگی می کنند، شتافتند.



توزیع ۴۰۰ پرس غذای گرم در بین سیل زدگان


«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات کانون فاطمیه در کمک رسانی به سیل زدگان رودبار جنوب گفت: در پی بارش سیل آسای اخیر شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب دچار آسیب و خسارت شدند اما خسارت هایی که به رودبار جنوب و به خصوص زهکلوت وارد شده خیلی زیاد است.

سیل همدلی بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان رودبار جنوب 




مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: سیل همه هست و نیست مردم کپرنشین این منطقه را یا با خود برده است و یا تخریب کرده است و اکنون مردم محروم این نیازمند یاری همه هستند.

سیل همدلی بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان رودبار جنوب 


وی بیان کرد: در همین راستا اعضای کانون فاطمیه با همکاری پایگاه بسیج ام ابیها اقدام به خرید ۳۰ عدد پتو به ارزش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنین خمیر بازی برای بچه های خانوارهای سیل زده رودبار جنوب کردند که توسط بسیج در بین آنها توزیع شد.

سیل همدلی بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان رودبار جنوب 




برخان اضافه کرد: علاوه بر این ۴۰۰ پرس غذای گرم با رعایت کامل نکات بهداشتی طبخ و توسط حوزه کوثر واحد بسیج خواهران بین سیل زدگان توزیع شد.

سیل همدلی بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان رودبار جنوب 



مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه با بیان این مطلب که واقعا سیل همدلی بچه ها دیدنی است، اظهار کرد: علی رغم این که خانه و وسایل زندگی بچه های کانون و اعضای پایگاه ام ابیها در پی وقوع سیل اخیر دچار خسارت شده بود اما با گذشت و ایثار به کمک سیل زدگان زهکلوت شتافتند.

هم وطنان ررودبار جنوب چشم انتظار دست های یاری گر شما مردم هستند پس بیاییم با پیوستن به پویش # کنارتم - هموطن، به نیت رهایی جوامع بشری از بلای کرونا، به کمک سیل زدگان این مناطق محروم بشتابیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها