می‌خواهم در مسابقات MMA مبارزه کنم/ اگر بخواهیم هر روزمان نوروز است


می‌خواهم در مسابقات MMA مبارزه کنم/ اگر بخواهیم هر روزمان نوروز است

رحمانی گفت: انسان اگر خودش بخواهد می‌تواند طوری برنامه ریزی کند که هر روزش نوروز باشد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پویا رحمانی کشتی گیر ایران، دارنده مدال طلای بازی‌های کشتی ساحلی جهان در سال ۲۰۱۹ و رقابت‌های ساحلی جهان در سال ۲۰۱۷ که زمستان سال ۹۸ در هند به عنوان آخرین میدان رقابت توانست با شکست تمامی مدعیان، عنوان قهرمانی و لقب «رستم هند» را از آن خود کند درباره عید نوروز اظهار داشت: به بیشتر شهر‌ها و نقاط دیدنی کشور سفر کرده ام. حتی نوروز امسال دوست دارم به سفر بروم. سال گذشته قرار بود برای مسابقات به برزیل برویم، اما درست لحظه آخر، اعزام لغو شد. حالا دوست دارم برای سفر به کشور برزیل بروم انسان اگر بخواهد، هر روزش نوروز است. خصوصاً این روز‌ها که مردم ما حال درونی شان خیلی خوب نیست که بتوانند به چیز‌های خیلی خوب فکر کنند. همه به نوعی درگیر مشکلات هستند، باید خودمان به خودمان کمک کنیم.

می‌خواهم در مسابقات MMA مبارزه کنم/ اگر بخواهیم هر روزمان نوروز است

می‌خواهم در مسابقات MMA مبارزه کنم

کشتی گیر مازندرانی کشورمان درباره نقش خانواده در موفقیت‌های او گفت: پررنگ‌ترین و بیشترین نقش در موفقیت هر ورزشکاری را خانواده او دارد. پدر و مادرم هر کدام حمایت خاص خود را از من به عنوان تنها پسر خانواده دارند. شاید هر خانواده‌ای تحمل دوری ۶-۵ ماهه تنها پسرشان را به دلیل حضور در تمرینات و اردو‌های مکرر نداشته باشد، اما من تا امروز با حمایت بی دریغ آن‌ها توانستم روی سکو‌های نخست افتخار در میدان‌های مختلف بایستم.

او اضافه کرد: سال آینده ابتدا حضور در بازی‌های آسیایی و پس از آن شروعی سنگین و سخت برای حضور در رقابت‌های هنر‌های رزمی ترکیبی یا همان مسابقات MMA را در برنامه دارم.

به غیر خودم روی هیچ کسی حساب باز نمی‌کنم

او در خصوص موفقیت در المپیک ساحلی گفت؛ در بازی‌های جهانی ساحلی در سال ۲۰۱۹ که در قطر برگزار شد، موفق شدم در وزن ۹۰+ کیلوگرم، اولین مدال آور کاروان ایران در مسابقات ساحلی باشم. تا امروز هیچ رقیب سختی نداشتم، هر کسی را که خواسته ام شکست داده ام. روی هیچکس غیر از خودم حسابی باز نکرده و نمی‌کنم، از خودم مطمئنم و می‌دانم اگر تلاش کنم برنده از میدان خارج می‌شوم.

می‌خواهم در مسابقات MMA مبارزه کنم/ اگر بخواهیم هر روزمان نوروز است

رحمانی افزود: از دوران نوجوانی و ۱۲ سالگی، فعالیت در کشتی را شروع کردم. کشتی را زیر نظر مربی کشتی شهر آمل حمید آقاجانی تعلیم دیده ام. کسب مقام سوم جام بین المللی شهید هاشمی نژاد در گروه سنی جوانان و نیز مسابقات کشوری سال ۹۱ در بزرگسالان، مقام دوم مسابقات بین المللی جام کرکین روسیه در سال ۹۲، کسب مقام اول مسابقات کشوری سال ۹۵ در گروه سنی بزرگسالان، قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ساحلی، ۲ بار عنوان نخست در مسابقات دانشجویان کشور، قهرمانی کشتی پهلوانی جهان در سال ۲۰۱۸ و مدال طلای رقابت‌های ساحلی جهان در سال ۲۰۱۷ را نیز در کارنامه دارم.

شیرینی «رستم هند» شدن به جانم ننشست/ هندی‌ها می‌گفتند به ما بباز

او درباره رقابت‌های کشتی جام رستم هند اظهار داشت: رستم هند شدن آنقدر سختی و حاشیه داشت که شیرینی اش به جانم ننشست. سومین دوره رقابت‌های کشتی جام رستم هند در ایالت پنجاب مهد کشتی این کشور و با حضور بیش از ۲۰۰ کشتی گیر برگزار شد و هندی‌ها ناباورانه لقب رستم هندوستان و گرز و نشان پهلوانی هند را به من به عنوان یک ایرانی تقدیم کردند چرا که من برای کسب درآمد از محل مبارزات کشتی به هند رفته بودم، فکر می‌کردم همه چیز برای من خوب پیش برود. هفت دور کشتی گرفتم، اما در خلال دور چهارم کشتی ها، کشتی گیران هندی برای حفظ آبروی خود به سراغم آمدند و گفتند: «به ما بباز، ما جایزه نفر اول را به تو می‌دهیم، اگر خودمان هم اول تا سوم شدیم، جایزه را به تو می‌دهیم»، حتی کشتی‌های من را لغو کردند. به خودم گفتم من یا نباید شرکت می‌کردم یا اگر شرکت کردم باید تمام تلاشم را برای قهرمانی انجام دهم. همین باعث شد امسال برای نخستین بار فینال کشتی‌هایی که مسابقاتش برای مردم هند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، یک قهرمان ایرانی داشته باشد.

می‌خواهم در مسابقات MMA مبارزه کنم/ اگر بخواهیم هر روزمان نوروز است

رحمانی با بیان اینکه اصلا فوتبالی نیست و غیر از کشتی به بدنسازی علاقه دارد خاطرنشان کرد: ورزش در کشور ما منبع درآمد نیست و این را همه علاقه‌مندان به ورزش در هر رشته‌ای می‌دانند و به خاطر دل خودشان در آن حوزه فعالیت می‌کنند. کشتی و کشتی گیران هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای تمامی کشتی گیران ایران آرزوی موفقیت، سربلندی و ایستادن روی سکو‌های افتخار میدان‌های جهانی و المپیک را دارم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا