فولکس‌واگن ترانسپورتر 70 ساله شد!


فولکس‌واگن ترانسپورتر 70 ساله شد!

وقتی درباره قدیمی‌ترین خودروهای بازار فکر می‌کنید اولین گزینه‌ای که به خاطرتان می‌آید احتمالاً شورولت سابربن خواهد بود. این خودرو در سال 1935 وارد بازار شده و هم‌اکنون هم قدیمی‌ترین نام خودرویی دنیا می‌باشد. پیکاپ های سری F فورد نیز جزو این دسته بوده و تاریخ آن‌ها به سال 1948 بازمی‌گردد. فولکس‌واگن بیتل هم می‌تواند … The post فولکس‌واگن...

وقتی درباره قدیمی‌ترین خودروهای بازار فکر می‌کنید اولین گزینه‌ای که به خاطرتان می‌آید احتمالاً شورولت سابربن خواهد بود. این خودرو در سال 1935 وارد بازار شده و هم‌اکنون هم قدیمی‌ترین نام خودرویی دنیا می‌باشد. پیکاپ های سری F فورد نیز جزو این دسته بوده و تاریخ آن‌ها به سال 1948 بازمی‌گردد.

فولکس‌واگن ترانسپورتر 70 ساله شد!

فولکس‌واگن بیتل هم می‌تواند در این لیست جای بگیرد زیرا اولین بار در سال 1949 تولید شد. البته یک نام دیگر هم وجود دارد که تاریخچه‌ای بسیار طول و دراز داشته و محصولی از فولکس‌واگن است: ترانسپورتر.

فولکس‌واگن ترانسپورتر 70 ساله شد!

با فروش 13 میلیون دستگاهی در سراسر جهان، فولکس‌واگن ترانسپورتر به‌صورت رسمی جشن تولد 70 سالگی خود را برگزار کرده و هم‌اکنون قدیمی‌ترین نام خودروی تجاری در دنیا می‌باشد. این خودرو هم‌اکنون در ششمین نسل خود قرار داشته و اولین نسل آن هشتم مارس 1950 خط تولید در ولفسبورگ را ترک کرده است. این خودرو همچنین با نام‌های بولی، کومبی، باس یا میکروباس هم شناخته می‌شود.

فولکس‌واگن ترانسپورتر 70 ساله شد!

بیایید کمی خاطره بازی کنیم! اولین بار در سال 1949 بود که خودروی T1 به شکل یک ون دست‌ساز وارد میدان شد و سپس به یک ون پیشرانه عقب، ون مسافری و اتوبوس هشت‌نفره تبدیل شد. اولین نمونه‌های این خودرو از همان پیشرانه بیتل با حداکثر ظرفیت بار 750 کیلوگرمی استفاده می‌کردند. تا سال 1967 تعداد 1.9 میلیون دستگاه از ترانسپورتر T1 فروخته شد.

فولکس‌واگن ترانسپورتر 70 ساله شد!

اما برسیم به زمان حال، که شاهد رونمایی از آخرین نسل ترانسپورتر T6.1 در سال 2019 بوده‌ایم. این خودرو هم‌اکنون دارای پیشرانه‌ای جدید، سیستم‌های دستیار راننده هوشمند، سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن و نمای جلوی تازه‌تر بوده و از طرح بدنه دو رنگ به یاد T1 اصلی سود می‌برد.

فولکس‌واگن ترانسپورتر 70 ساله شد!

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی